Kåret til Norges 3. beste Content Marketing-byrå

Metro Branding fikk bronse i Byråprofil.

Kåret til Norges 3. beste Content Marketing-byrå

Høsten 2018 var det som vanlig kåring av landets beste byråer i undersøkelsen Byråprofil. Metro Branding stakk av med bronse i kategorien Content Marketing.

Byråprofil utføres av Kantar Media i samarbeid med Kampanje og har vært gjennomført blant norske annonsører siden 1970-årene. Totalt 60 byråer var med i årets måling.
   
Formålet med undersøkelsen er å måle byråenes profil og omdømme blant Norges største annonsører, samt styrkeforholdet mellom byråene.

Bak rangeringen i Byråprofil 2018 ligger 3071 byråvurderinger og over 15 355 svar. Rangeringen gjøres med bakgrunn i en beregnet indeks bestående av byråenes omdømme og kjennskap i markedet hvor omdømme betyr desidert mest.

- I en tid hvor alle satser på content marketing, så er dette en stor bragd for oss. Gjennom mange år har vi hatt fokus på å utvikle godt innhold som treffer målgruppen, som engasjerer, beveger og som skaper resultater for kundene våre. Dette var moro, sier byråleder i Metro Branding Cathrine Stensland, stolt.

For alle byråklasser, utenom teknologi- og designbyrå, må man ha hatt en byråinntekt på 25 millioner kroner eller mer siste kalenderår for å bli målt. Byrået må ha synlige/ tydelige rikskunder i kundeporteføljen.
  
Undersøkelsen inkluderer fem byråtyper; Reklame, PR, mediebyråer, content-/innholdsbyråer og teknologi/design. Metro Branding ble altså kåret til landets 3. beste content-/innholdsbyrå.

Kilde: Kampanje

Cathrine Stensland i Metro Branding
Stolt over bronse: Byråleder Cathrine Stensland er godt fornøyd med at Metro Branding er kåret som landets 3. beste byrå innen innholdsmarkedsføring. 

Relatert: