Lesetips for roligere dager

Har vi ikke alle noen lenker eller bøker som ligger og venter på at tiden skal stå litt stille? Vel, her er i alle fall noen lesetips vi har samlet fra våre ansatte. Vel bekomme! (Det var da så lite).

Alt i ett – Medium

Medium er en åpen plattform der du finner bortimot alt mulig av kreativ og dynamisk tenkning. Som sagt; her finner du alt mulig. Sjekk ut Medium.

World Economic Forum – mot lysere tider

Trenger du å se litt lysere på det? Eller bare bli litt deilig opplyst? Følg World Economic Forum på Facebook. Her finner du Facebook-innhold som gjør at du får tro på menneskeheten og framtida igjen.

En god tegneserie lyser opp

Du har kanskje allerede fått med deg de treffsikre tegningene fra the Marketoonist, ført i pennen av Tom Fishburne? Boka som samler de 200 beste fra de første 15 årene, gir ikke bare en god og kanskje etterlengtet latter, men like mye et nyttig dult i siden som kan gjøre markedsføringen din bedre. Your Ad Ignored Here kan klikkes hjem fra Amazoon Husk også å abonnere på nyhetsbrev med aktuelle striper. De er både inspirerende og nyttige.

Cartoon Brand Safety. Tegning av to personer som slår med hammer
Brand Safety. Dette er eksempel på tegningene du kan abonnere på og få på e-post fra marketoonist hver uke. (Bilde er lånt med tillatelse fra marketoonist.com.)

Start with why

Boka Start with why er basert på diskusjonen om hvorfor vi gjør ting,  Den er også gjengitt som TED-talk og har blitt vist over 44 millioner ganger. Har ikke du også alltid hatt lyst til å vite hvorfor vi gjør ting? Relevant? Så absolutt!

The Phoenix Project

The Phoenix Project kan fås som ebok –  og alle som har vært involvert i et mislykket IT-prosjekt bør (tvinges til å) lese denne, i følge anmelderne.

Det store spillet

Det store spillet er boka som gir innsikt i hvordan kunstig intelligens kan forstås, og hvordan det påvirker hverdagen vår.

Markedsføringsbibelen – den store røde

Philip Kotler og Kevin Lane Kellers Markedsføringsledelse regnes som selveste Bibelen for markedsførere. Vær helt ærlig: har du lest hele den store røde? Nylig? Mange av oss har lest den engelske versjonen i sin tid. Da er det nyttig å merke seg at den norske utgaven er tilpasset det norske markedet. Morten Erichsen og Nina Ronæs fra Handelshøyskolen BI har spekket boka med norske case og eksempler. I tillegg er stoff som ikke er relevant for det norske markedet, kuttet ut.

Her har du to kilo og nær 1000 sider med grundig innføring i markedsføringsfaget. I Metro Branding har alle fått denne i gave fra sjefen, faktisk. Prisen kan du i alle fall sjekke her.

Bli litt tøffere på LinkedIn

Du har vel tatt i bruk LinkedIn for alt hva den kanalen er verdt? Men har du en klar og tydelig stemme der? Her er noen tanker fra AdColonys Tina Rødahl om hvorfor meningsbæring bør inn i markedsføringen din. Gode tankeledere trengs. Og bonusen, økt salg, er vel verdt å ta med seg.

Forsvarsmuseet – for folk og feed

Og mens vi er i sosiale medier; De fleste har vel fått med seg den gode og lune folkeopplysningen som Stavanger kommune  serverer folket i Facebook-feeden? 

Vi vil også slå et slag for Forsvarsmuseet. Neida, vi tenker ikke at det er så hyggelig med krig. Men på en forunderlig måte klarer noen bak tastaturet hos Forsvarsmuseet (som faktisk skal gjøre alvorlige ting som å (nå bør du ta sats) “informere publikum slik at det på historisk grunnlag skal kunne ta standpunkt i forsvarshistoriske spørsmål, og til Forsvarets rolle i dagens situasjon”) å dra leserne inn i tematikken og historien. Det bruker de både humor og kattepuser til. Sjekk feeden til Forsvarsmuseet selv

Katter og klestips i monitor når Forsvarsmuseet sprer innhold.

Google er din venn

Google er din venn – som alltid. Og her er en samling av innhold fra mer enn 2000 anerkjente museum og samlinger i hele verden. Dette er rett og slett et mekka Google har laget for deg som vil fordype deg i kunst og kultur. Takk, Google!

Avis – valgets kval

Hvis du bare skal lese én god avis i ferien, så anbefales D2 i digital form

Eller kanskje du vil lese to aviser? Da bør du lese denne også: TU Ekstra, med fine dypdykk i den tekniske verden. 

God lesning!

Vil du ha hjelp til noe helt annet enn lesestoff? Vi hjelper deg å finne digitale løsninger for merkevaren din!
Anette Holtan
Leder Kundeopplevelse
anette@metrobranding.no
+47 975 99 047