Det kundene dine vil ha

De er lei av maset. De vil ha teknologi som hjelper dem og som gjør det lettere å være menneske.

Det kundene dine vil ha

Vi var til stede på Web summit 2016 i Lisboa - verdens største teknologikonferanse. Her er noen takeaways.

Kampropet fra Web summit i Lisboa er enkelt: «Let´s make it human again»!

FORDI - din kunde, de du har sett på som forbrukere, de du har definert som en målgruppe, et segment - de er ferdige. De er ferdige med påtrengende kommunikasjon, med å bli overeksponert for kommersielt innhold. De er lei av maset. De vil ha teknologi som hjelper dem. De vil ha produkter, tjenester og sosiale nettverk som gjør det lettere å være menneske.

De vil ha noen å stole på. De vil ha nytte. De vil ha en god brukeropplevelse, eller kundeopplevelse, de vil ha problemer løst, de vil ha ærlighet og relevans. De vil gjerne ha historiefortelling og de forstår at reklame er nødvendig, men da må den være ekte og ærlig, eller underholdende. De vil ha innhold som er dyptgående og de vil ha innhold som er «snackable». De vil bestemme over sin egen tid.

Sett kunden først
Så kort oppsummert - har du et produkt eller tjeneste som du vil selge, sett kunden først. Det er årsaken til at disruptive startups kan rokke en hel verden. De gjør ting enklere, de setter meg først og de bruker teknologien riktig – slik bygges sterke merkevarer. 

Vi i Metro Branding vet at nøkkelen til gode resultater ligger i god innsikt og fokus på kundeopplevelse. Merkevarebygging i dag handler like mye om forretningsutvikling, som det handler om kommunikasjon. 

Ta gjerne kontakt med oss for en nærmere prat.

Web summit ble i 2016 arrangert i Lisboa. Over 50 000 deltakere var til stede for å høre på foredrag fra de 663 talerne.

Relatert: