• KUNDE: Villa Mokollen
  • CASE: Visuell identitet, kommunikasjon, foto og web
  • TAGS: Design, Kommunikasjon, Foto og film, Digitalt

OPPGAVEN:

Villa Mokollen er et privat eldrehjem med svært høy standard og praktfull beliggenhet i Sandefjord. Det ekstraordinære servicetilbudet ivaretar den enkeltes interesser og behov. 

Metro Branding fikk i oppdrag å utarbeide kommunikasjonsplattform, visuell profil og nettside i forbindelse med lanseringen av det nye, unike eldrehjemmet.

LØSNINGEN:

En grundig innsiktsprosess med søkeordanalyse, intervjuer og forskning avslørte drivere og barrierer som vi tok med oss ​​i strategiprosesser. Visuell profil, med fokus på et eksklusivt og ærverdig uttrykk, ble bærende i all kommunikasjon - fra logo til nettside. 

Foto og film ble brukt som viktige verktøy for å uttrykke identiteten til Villa Mokollen. Rådgiver, designer, fotograf, tekstforfatter og SEO-ekspert jobbet tett sammen gjennom hele prosessen for å sikre et helhetlig resultat.

RESULTATET:

Den visuelle identiteten signaliserer en premium følelse og at Villa Mokollen er et 5-stjerners konsept for de som ønsker luksus og velvære på et eldrehjem. Kommunikasjonen er spisset for å tiltrekke seg målgruppen i high-class segmentet. Eldrehjemmet har fått mye oppmerksomhet i media, og potensielle beboere har begynt å melde sin interesse.

 

Jeg er veldig fornøyd med jobben Metro Branding har gjort. Villa Mokollen har blitt svært godt mottatt i markedet. Metro Branding har god strategisk kompetanse og vi har hatt et godt samarbeid. Thomas H. Eriksen / Adm. dir.
Del denne casen: