Olden lanseringskampanje

Hansa Borg har gjennomført en spennende revitalisering og tydeliggjøring av merkevaren Olden for å ta markedsandeler i et konkurransepreget marked. Vi har bistått med strategisk rådgivning, kommunikasjonskonsept og lanseringskampanje for den nye og duggfriske produktserien.

Kunde
Hansa Borg

Olden er et naturlig mineralvann som har sin opprinnelse fra Blåfjellskilden i Oldedalen. Hele serien kommer nå i nytt design og nye flasker. Olden Blodappelsin og Olden Grapefrukt er to nye smaker i porteføljen. Begge med null kalorier! ​I tillegg lanseres Olden Frisk serien, som har mange spennende smaker.

Hansa Borg ønsket å vise at de tilbyr det beste kildevannet: urørt, naturlig og friskt. Samtidig vil de få frem at det er enkelt å velge sunt. Olden trengte et helhetlig og merkevarebyggende kommunikasjonskonsept mot forbruker. I kommunikasjonen til mainstream-flaskene vil vi formidle at vannet er helt naturlig, urørt og kommer rett fra kilden. Gjennom denne kommunikasjonen får vi frem at det ikke er tilsatt noe i vannet, at det er sunt, rent og ekte.

På Frisk-serien endret vi det visuelle universet noe og brukte en freshere tone-of-voice, både i budskap og farger.  Vi bruker en miks av reklamefilmene og et fargerikt og lekent univers i virkemidlene. Vi vil fokusere på at dette er en nyhet, og at det er kildevann proppfull av smak, som kan nytes med god samvittighet.

Har du spørsmål til dette prosjektet? Ta kontakt med Anette
Anette Holtan
Strategisk rådgiver/kundeopplevelse
anette@metrobranding.no