Hansa Borg har gjennomført en spennende revitalisering og tydeliggjøring av merkevaren Olden for å ta markedsandeler i et konkurransepreget marked. Vi har bistått med strategisk rådgivning, kommunikasjonskonsept og lanseringskampanje for den nye og duggfriske produktserien.
Olden er et naturlig mineralvann som har sin opprinnelse fra Blåfjellskilden i Oldedalen. Hele serien kommer nå i nytt design og nye flasker. Olden Blodappelsin og Olden Grapefrukt er to nye smaker i porteføljen. Begge med null kalorier! I tillegg lanseres Olden Frisk serien, som har mange spennende smaker.
Hansa Borg ønsket å vise at de tilbyr det beste kildevannet: urørt, naturlig og friskt. Samtidig vil de få frem at det er enkelt å velge sunt. Olden trengte et helhetlig og merkevarebyggende kommunikasjonskonsept mot forbruker. I kommunikasjonen til mainstream-flaskene vil vi formidle at vannet er helt naturlig, urørt og kommer rett fra kilden. Gjennom denne kommunikasjonen får vi frem at det ikke er tilsatt noe i vannet, at det er sunt, rent og ekte.
På Frisk-serien endret vi det visuelle universet noe og brukte en freshere tone-of-voice, både i budskap og farger. Vi bruker en miks av reklamefilmene og et fargerikt og lekent univers i virkemidlene. Vi vil fokusere på at dette er en nyhet, og at det er kildevann proppfull av smak, som kan nytes med god samvittighet.