USBL reklamekampanje

Høy merkekjennskap er viktig. Jo bedre kjent i markedet, desto større er sannsynligheten for å bli kontaktet av potensielle kunder. Merkekjennskap bygges ikke på én dag. Det krever langsiktig fokus og tilstrekkelig med medieinvesteringer for å oppnå rekkevidde. 

Kunde
USBL

For Usbl handler det om å styrke merkekjennskapen blant både eksisterende og potensielle kunder. Usbl ønsker å få frem deres satsning på bærekraft, med alt fra bildelingstjenester, BUA-samarbeid og det sosiale fellesskapet – og formidle hva Usbl legger i helhetlige boopplevelser.

«Takk for at du deler» lød budskapet i reklamekampanjen for Usbl.  – «Å dele handler om å gi og ta, på samme tid», ble en essensiell setning i filmen. Den fanger bredden i hva det vil si å dele. Alt fra å dele badekar til å benytte seg av Usbl sine delingstjenester. Metro Branding har utviklet et feel good-konsept. Filmen er produsert av produksjonsselskapet The Film Agency. 

Flere versjoner av reklamefilmen, både merkevarebyggende og taktiske filmer, ble delt i sosiale medier, på digitale utendørsflater og på kino. Vi kjørte annonsering på Facebook, Instagram, Snapchat og Youtube.

Hovedmålet – de viktigste KPI-ene  – var videovisninger og dekning. Vi oppnådde 1 299 344 videovisninger og 14 235 klikk i første kampanjepuls. Byrået Penetrace har testet kampanjen, og resultatet viser at det kreative konseptet likes godt og presterer bra på viktige egenskaper. Internettreklamen og OOHD-reklamen presterer bedre enn snitt på flere av nøkkelfaktorene for en kampanje. Sammenlignet med andre kampanjer har den blant annet bedre formidlingsevne, sterkere attraktivitet og bedre emosjonell profil. Internettreklamen presterer bedre enn snitt på handlingsutløsende egenskaper. Det er vi godt fornøyde med!

Har du spørsmål om prosjektet? Ta kontakt med Anette
Anette Holtan
Leder Kundeopplevelse
anette@metrobranding.no
+47 975 99 047