Lanseringskampanje for ALFAs nye skokolleksjon «Steg»

ALFA Sko er ekspert på fjellstøvler og tursko. I 2022 tar den norske skoinnovatøren opp kampen på flere nye sko-områder. Først ut: lavskosegmentet og sneaker-trenden. Ingen ting er tilfeldig med den nye kolleksjonen «Steg» – og vi sparte heller ikke på detaljene i konseptualiseringen og utarbeidelsen av lanseringskampanjen.

Kunde
ALFA Sko

Gode sko er en vitenskap. I motsetning til joggeskoene folk bruker til hverdags, er skoene i ALFAs nye kolleksjon utviklet for ett eneste formål: å gå – bedre. Detaljene er alt i denne kolleksjonen. Funksjon, innovasjon og tidløs design. For å jobbe helhetlig rundt produktlanseringen ønsket ALFA å konseptualisere sko-kolleksjonen og sikre en kraftfull kommunikasjon. Som ALFAs strategiske merkevarepartner ble Metro Branding koblet på.

Vi startet arbeidet med å lage et kommunikasjonskonsept for den nye skoserien. Navn, tone of voice og visuelt uttrykk ble formet og dermed var «Steg» født. ALFA tok selv bilder og lagde filmer. Metro Branding bistod med oppsett og materiell til landingsside, historiefortellingen og produkttekster, medierådgivning, virkemiddelplan og produksjon av materiell til printannonser, sosiale medier og YouTube. Produktene ble lansert i mai 2022.

 

Foto- og filmmateriale: ALFA Sko
Konseptdesign og animasjon: Metro Branding

Vil du vite mer om dette prosjektet?
Benedicte Herstad Simonsen
Strategisk rådgiver
benedicte.simonsen@metrobranding.no