Oppdatert visuell identitet for merkevaren Interflora

Interflora er verdens største og eldste formidlingstjeneste av blomster som leverer blomster i mange land over hele verden. De ønsket å oppdatere sin visuelle profil, med et spesielt fokus på å styrke tilstedeværelsen i digitale kanaler. Vi har jobbet med å modernisere merkevaren, og målet var å skape en unik og lett gjenkjennelig profil med sterke merkevaremarkører.

Kunde
Interflora Norge

En modernisert og helhetlig profil

Oppgaven var å modernisere den visuelle identiteten til Interflora, samtidig som vi bevarte kjernen i deres tradisjonsrike merkevare. Logoen, som har stor historisk betydning, ble videreført i sin helhet. Samtidig utarbeidet vi en oppdatert designmanual med klare retningslinjer som sikrer et helhetlig og moderne uttrykk på tvers av alle kanaler.

Den nye designmanualen introduserer en helt ny fargepalett som skal tilføre varme og glød opp mot den klassiske, mørke logoen. Videre har vi valgt nye fonter og designelementer som både ivaretar merkevarens eksklusivitet og gir et mer tidsriktig uttrykk.

For å styrke det visuelle uttrykket, inneholder designmanualen oppdaterte retningslinjer for fotostil, som fremhever eksklusiviteten i bildene. Dette sikrer en konsistent visuell identitet som er tilpasset den nye moderniserte profilen.

Vil du vite mer om dette prosjektet, ta kontakt med Maren.
Maren Merakerås
Rådgiver/kundeansvarlig
maren.merakeras@metrobranding.no