Metro kurerer CMS-smerter for 99x

Metro har utviklet en ny kampanje for 99x og Enonic, som tilbyr norske SMB-bedrifter en løsning på et vanlig, men ofte oversett problem: utdaterte og tungvinte CMS-systemer.

Kunde
99x

Utfordringen

99x ønsket å posisjonere seg som den foretrukne leverandøren av Enonic-løsninger for norske SMB-bedrifter. De trengte en kampanje som gjorde det tydelig hvorfor kombinasjonen av Enonic og 99x er ideell for bedrifter som sliter med utdaterte nettsideløsninger – uten å bli for teknisk eller “corporate”.

Løsningen

Vi valgte en humoristisk tilnærming som satte ord på frustrasjonene mange kjenner seg igjen i: CMS-løsninger som er vanskelige å bruke, manglende fleksibilitet, og systemleverandører som er vanskelig å få tak i. Kampanjen sentrerte seg rundt begrepet “CMS-smerter”, og besto av fire korte filmer som presenterte ulike karakterer fra typiske bedriftsmiljøer – alle rammet av CMS-plager.

Filmene ble spredt i utvalgte sosiale medier-kanaler med målretting mot SMB-bedrifter, og med en landingsside som hoveddestinasjon.

For å styrke troverdigheten laget vi egne filmer med «Steinar», som er omtalt i filmene og faktisk jobber i 99x. Disse ble brukt på landingssiden og i retargeting-kampanjer, der Steinar selv inviterer potensielle kunder til å ta kontakt. Dette gav kampanjen en ekstra personlig og autentisk dimensjon.

Denne kampanjen gir et treffende bilde på utfordringene våre kunder opplever, og vi er veldig fornøyde med hvordan budskapet formidles gjennom en varm og humoristisk tilnærming.
Eiliv Mæhle Liljevik
EVP 99x Nordics & CEO Digital Solutions AS
Ønsker du å vite mer om denne kampanjen, eller har andre henvendelser?
Cathrine Stensland
Byråleder
cathrine@metrobranding.no