Kinnarps-kampanjestunt etter Sløsesjokket

I Sløsesjokket på NRK så vi at hele og fine kontormøbler havnet rett i containeren. Da viste Kinnarps at de går i bresjen for bærekraftig håndtering av kontormøbler – for lengst mulig levetid.

Kunde
Kinnarps

Hvert år kastes rundt 140.000 tonn med kontormøbler i Norge. De fleste av dem er fullt brukelige, eller kan fikses og styles på nytt.

I programserien Sløsesjokket på NRK, setter programleder Christian Strand og Senterpartileder Trygve Slagsvold Vedum fokus på dette problemet.

Vi ble på kort varsel utfordret av vår kunde Kinnarps, en av Europas største leverandører av kontormøbler, til å komme med et svar. Kinnarps gjør nemlig mange forskjellige tiltak for å skape en mer bærekraftig bransje, som for eksempel å droppe engangsemballasje, fikse ødelagte møbler eller trekke dem om.

Vi utviklet en stunt-kampanje i sosiale medier, der vi ønsket å spille på NRK-programmet Sløsesjokket med SP-leder Trygve Slagsvold Vedum.

Har du spørsmål om reklamestunt og kampanjer? Ta kontakt med Cathrine
Cathrine Stensland
Byråleder
cathrine@metrobranding.no