Nytt navn og visuell identitet for tre selskaper

Det er mange hensyn å ta når tre selskaper skal bli ett. Bak sammenslåingen ligger viktige samtaler og dybdeintervjuer med de ansatte. Metro Branding bistod helt frem til lansering av den nye merkevaren.

Besøk nettsiden
Kunde
Evelon

Innsikt – den gode starten

Å kjenne til drivere og barrierer hos målgruppen er avgjørende. For å definere en treffsikker kommunikasjonsplattform utførte vi derfor en rekke dybdeintervjuer i målgruppen.

Nytt navn – hva betyr det?

Et godt navn må smakes på, modnes og fylles med assosiasjoner, innhold og personlighet.

Evelon gir sterke assosiasjoner til verdiene til det nye selskapet; evolusjon, endring og kontinuerlig utvikling.

Fra strategi til innsikt og visuell profil

Metro Branding stod også for den nye visuelle identiteten.

Målet var å utforme en visuell profil som skiller seg ut fra konkurrentene. Vi tror på tett samarbeid med kunde, og er opptatt av involvering, åpenhet og engasjement.

Denne tilnærmingen har gitt oss god erfaring og suksess for utvikling av en tydelig og gjennomført profil.

Digitalt forprosjekt

Sammen med Evelon fant vi ut hva den nye digitale løsningen skulle inneholde – med kontinuerlig fokus på den gode brukeropplevelsen.

Tre selskaper skulle blitt ett, og Metro Branding hjalp oss i hele prosessen. De forstod våre ønsker og behov, og gjennom workshoper, god dialog og oppfølging sitter vi igjen med et resultat vi er veldige fornøyde med.
Marianne Aarhus
Salgs- og markedsdirektør
Vil du vite mer om prosjektet?
Anette Holtan
Strategisk rådgiver/kundeopplevelse
anette@metrobranding.no