Digital modernisering av NKI

NKI er Norges største fagskole og spesielt kjent for nettstudier. Da er det viktig at den viktigste plattformen de har, nemlig nki.no gir en god brukeropplevelse og har intuitiv navigasjon.
Kunde
NKI

De gamle nettsidene til NKI trengte et løft og Metro Branding fikk i oppgave å gjøre nettopp det. NKI ønsket en plattform med nytt moderne design som gir energi og motivasjon. Målet er å både gjøre det enkelt å melde seg på studier og styrke relasjonen mellom målgruppen og NKI.

For å sikre at vi lykkes med målene er innsikt avgjørende, og første fase av prosessen handlet om å kartlegge den digitale kundereisen og identifisere smertepunkter. Både gjennom brukertest og annen innsikt fikk vi et godt bilde av hvilke utfordringer som var de viktigste.

Èn av disse hovedutfordringene var studievelgeren. Innsikt viste at denne var komplisert og vanskelig å forstå. Dessuten stilte den store krav til brukers kunnskapsnivå om ulike studieretninger og studienivå, og vi visste at den kunnskapen var generelt lav. Derfor måtte vi lage en studievelger med gode filtreringsmuligheter som gjør det enkelt å navigere og forstå. Gjennom grundig wireframing sikret vi bedre brukerflyt, og med et designuttrykk som skiller seg ut i kategorien har NKI fått et stort digitalt løft.

NKI har fått nettsider som både gir en bedre brukeropplevelse, skaper et moderne inntrykk av NKI og gjør redaktørjobben enklere.