En bærekraftig brukeropplevelse

Storebrand ønsket å videreutvikle sin nettportal slik at de på en bedre måte ivaretar og lever opp til brukeres forventninger, samt presenterer forretningsområder og tjenestetilbud på en mer strukturert og inspirerende måte.

Kunde
Storebrand ASA

Sammen med Storebrand fasiliterte vi en rekke kundeorienterte workshops hvor vi arbeidet med å kartlegge målgrupper, brukeroppgaver og digitale kundereiser. Utfallet av prosessen ga oss tilstrekkelig grunnlag til å ta brukerorienterte og gode beslutninger på hva som ikke fungerer og bør endres.

Gjennom prosessen fikk vi prioritert innholdet, forenklet tekster og navigasjonsprinsipper samt designet et mer fleksibelt og levende designrammeverk.

I tillegg til en mer brukerorientert løsning ønsket Storebrand å løfte frem konsernets satsning på bærekraft.

Vi produserte også flere filmer for Storebrand. Filmene har som hensikt å presentere rådgiverne, produktene og tjenestene til Storebrand på en spennende og brukervennlig måte.

“Metro Branding var en viktig samarbeidspartner da storebrand.no fikk sin designoppdatering. Gjennom effektive arbeidsmøter fikk vi god hjelp til å prioritere innholdet. Metro Branding er faglig dyktige, effektive og utrolig hyggelige folk å jobbe med! Det har gjort arbeidet ekstra givende”
Ingeborg F. Skaug
Kommunikasjonsansvarlig, Storebrand ASA
Vil du vite mer om dette prosjektet?
Espen Linna
Leder Teknologi og brukeropplevelse
espen@metrobranding.no
+47 932 21 688