For å nå en målgruppe med uforløst potensial ble Snapchat brukt som en viktig kanal i mediemiksen til Interflora. Det ga effekt! Kanalen leverte 50 % høyere konverteringsrate og 25 % høyere ROAS enn konkurrerende SoMe-kanaler.
Da vi planla fjorårets julekampanje, hadde vi ett mål: økt salg.
Vi ønsket å nå en yngre målgruppe, særlig de mellom 25 og 45 år. Vi skulle bygge kjennskap og være «top of mind» inn i en forretningskritisk sesong, samtidig som vi skulle generere blomstersalg.
Vi laget en omfattende kampanje med flere merkevarebyggende elementer. Vi var på TV, utendørs, display og sosiale medier for å få synergieffekt.
Selv om Snapchat ikke hadde gitt gode resultater for Interflora tidligere, valgte vi å inkludere plattformen i årets julekampanje. Med Snapchats store dekning kunne vi flytte publikum fra oppmerksomhet til kjøp, tilpasset etter høytiden og salgsdager.
På Snapchat brukte vi alle tilgjengelige annonseformater og skreddersydde innholdet for å være relevant i ulike modus brukerne var i.
Kampanjen ble stor suksess, og Snapchat leverte over all forventning:
*Sammenliknet med Meta.