• KUNDE: Nordpeis
  • CASE: Lanseringskonsept for peisovnen ME
  • TAGS: Design, Kommunikasjon, Foto og film

OPPGAVEN:

Nordpeis lanserer i 2018 den runde peisovnen ME som en innovativ nyhet på det nordiske markedet. Metro Branding fikk oppdraget med å utvikle lanseringskonseptet for denne storsatsingen. Vi har skapt visuell identitet og et design- og kommunikasjonsunivers rettet både mot forhandlerne og sluttbrukere.

LØSNINGEN:

I krysningspunktet mellom form, design og nordisk interiør har Metro Branding skapt et helhetlig lanseringskonsept for ME. Den grunnleggende idéen var å ta eierskap til den runde formen, bygge på den i all kommunikasjon og gjennomdesigne alt materiell med det som utgangspunkt.

RESULTATET:

Nordpeis ruller ut lanseringskampanjen fortløpende. Vi har tatt i bruk mange virkemidler basert på ny visuell identitet og kommunikasjonskonseptet. Vi har laget salgsmateriell, animasjonsfilmer, digitale annonser, printannonser og brosjyrer.

 

Vi er veldig fornøyde med jobben Metro Branding har gjort. Nylanseringen har blitt svært godt mottatt i markedet. Metro Branding har god strategisk kompetanse og har satt seg godt inn i vår bransje. Kjemien er fin og vi gleder oss til det videre samarbeidet. Stian Varre / Administrerende direktør i Nordpeis
Del denne casen: