• KUNDE: Hairstore
  • CASE: Ny nettside
  • TAGS: Digitalt, Design

OPPGAVEN:

Hairstore ville posisjonere seg som Norges foretrukne frisørgrossist. Oppgaven var i utgangspunktet å modernisere dagens nettside, men for å nå det målet ble vi nødt til å ta noen steg tilbake...

LØSNINGEN:

Noen ganger må man starte med blanke ark for å finne essensen. Hvem er Hairstore og hvor vil de? Enden på visa ble et dypdykk i merkevaren som endte med et helt nytt visuelt uttrykk og en nettside bygget fra scratch. Et nødvendig steg for å vinne hjertet til målgruppen - nemlig frisørene.

Hairstore er drevet av Smith Larsen AS. Begge navnene stod like sterkt, noe som gjorde det vanskelig å skille tjenesten fra avsender. Det var derfor hensiktsmessig å tydeliggjøre rollene ved å prioritere ét av navnene. Valget falt naturlig på Hairstore.

Det nye uttrykket skulle appellere til en kosmetisk målgruppe, uten å bli for feminin og sukkersøt. Gjennom det visuelle uttrykket skulle man føle teksturen og kjenne den gode lukten av nyvasket hår og pleieprodukter, slik man gjør i en frisørsalong. En helt ny sidestruktur og produktkategorisering var kritisk for å ivareta brukerreisen og hjelpe kundene til å finne raskt frem. Søkeordsanalyse, SEO-optimalisering og et tett samarbeid med kunden var avgjørende for å vite hvilke søkeord som veide mest og hva som var viktigst for målgruppen. 

RESULTATET:

Den nye drakten til Hairstore ble lansert med en helt ny nettbutikk. SEO-optimalisering stod sentralt i prosessen for å sikre synlighet og maksimal brukeropplevelse på nett. De fikk rask respons, og tilbakemeldingene har vært svært gode.

En inngående kjennskap til den viktigste målgruppen gjør det mulig å skreddersy en optimal nettløsning. Kjartan Høvik / Client Director/Partner i Metro Branding
Spørsmål om Hairstore?
Kontakt Kjartan:
foto
Del denne casen:
Relatert: