• KUNDE: Forbrukerrådet
  • CASE: Identitet og web
  • TAGS: Design, Digitalt

OPPGAVEN:

En grafisk profil for Forbrukerrådet handler om troverdighet og gjennomslagskraft. De må fremstå med stor tydelighet og ryddighet i alle kanaler. Dette krever en grafisk profil som er lett å legge merke til og lett å bruke. Nettsidene må være brukervennlige og universelt utformet. 

 

UTFORDRING:

Forbrukerrådet ønsket å modernisere sitt visuelle uttrykk. Logoen fra 1995 med den stempelaktige F-en ga feil signaler. Det nye Forbrukerrådet ønsket å fremstå dynamisk med tydelig kraft og retning.

Innledningsvis var det viktig å løse merkearkitekturen med Forbrukerrådets ulike portaler slik at identiteten ville fungere godt på deres subbrands og tjenesteområder. Cathrine Stensland / CEO, Metro Branding
Spørsmål om dette?
Kontakt Anette:
foto
Del denne casen:
Relatert: