• KUNDE: Buskerud fylkeskommune
  • CASE: Strategi, identitet og web
  • TAGS: Strategi, Design, Digitalt

OPPGAVEN:

Buskerud fylkeskommune ønsket et tydelig og helhetlig visuelt uttrykk som formidler at de er en fremtidsrettet og aktiv fylkeskommune. 

LØSNINGEN:

Metro Branding ledet prosessen med å utvikle omdømmestrategi for Buskerud fylkeskommune. Deretter utviklet vi ny visuell identitet. Et annet viktig tiltak var å lage helt nye nettsider både for fylkeskommunen og alle de videregående skolene. Metro Branding var ansvarlig for hele informasjonsstrukturen og webdesignet. 

RESULTATET:

Profilen er bygget på fylkeskommunens verdier og visjon og har en strategisk forankring.

Vi har lagt vekt på at den visuelle identiteten er nyskapende og entusiastisk, og samtidig gi et kompetent og profesjonelt inntrykk. Nettsidene er brukervennlige. Buskerud fylkeskommune har nå et helhetlig og oppdatert kommunikasjonsuttrykk og er synlige og tydelige overfor innbyggere og interessenter. 

Spørsmål om dette?
Kontakt Roy:
foto
Del denne casen: