• KUNDE: BOEN
  • CASE: Visuell identitet, kommunikasjon
  • TAGS: Strategi, Design, Digitalt

OPPGAVEN:

Boen, en internasjonal aktør av parkettgulv, ønsker å inspirere og veilede forbruker og profesjonelle aktører i valg av gulv. Metro Branding har gjort et stort merkevareprosjekt for Boen. Hele identiteten og kommunikasjonen rundt merkevaren Boen ble fornyet ut ifra den nye merkevarestrategien og ønsket posisjon.

Vi utviklet et helhetlig, internasjonalt brandkonsept som vi kalte: «Your style. Your floor.» 

Konseptet grep fatt i trendbildet og stilarter som er varige og aktuelle. Fire grunnleggende stilarter ble designet av våre designere og trendeksperter: «Urban», «Nordic», «Classic» og «Rustic» var de bærende stilartene. Vi kategoriserte alle gulvtypene til Boen innenfor disse stilartene, slik at det skulle være enkelt for forbruker å velge. Vår dyktige fotograf og designstylist gjennomførte omfattende fotoopptak av alle stilartene. Virkelig til å bli inspirert av!

LØSNINGEN:

Kommunikasjon for alle digitale flater og fysiske flater ble utviklet. Designkonsept for store messestands internasjonalt, ble utviklet. Sosial mediestrategi ble lagt. Butikkmateriell og profilannonser. Under utviklingen samarbeidet vi tett med Boen i Tyskland, England og hovedkontoret i Norge. Kjedene tok svært godt imot det nye konseptet og en av de norske fagkjedene implementerte hele konseptet i butikk.

Spørsmål om denne casen?
Kontakt Cathrine:
foto
Del denne casen: