• KUNDE: Askjems
  • CASE: SEO-optimalisering
  • TAGS: Digitalt

OPPGAVEN:

De fleste kjøp starter i Google, og for Askjems er det selvsagt viktig å være godt synlig i søkeresultatet når noen søker etter ”bobil”, ”campingvogn” og ”campingutstyr”. Dessverre var Askjems nesten usynlige i Google på slike søk, og de gikk glipp av verdifull trafikk, både til nettsiden og den fysiske butikken. Vårt mål var å hjelpe dem med synligheten i Google.

LØSNINGEN:

Vi gjennomførte en omfattende søkeordsanalyse, for å finne ut hva målgruppen googler når de er på jakt etter noe Askjems kan tilby. Både søkefraser som benyttes tett opp mot kjøp, men også tema som kan være interessant for de som er i en researchfase og vil lære mer om bobil- og campinglivet.

Vi foretok en grundig innholdsanalyse av nettstedet, for å avdekke svakheter i det tekniske oppsettet, navigasjonen og strukturen på siden.

Basert på analysene ble det gjennomført endringer i både design, funksjonalitet og innhold. I tillegg ble det lagt en plan for hva slags innhold som skulle produseres i tiden fremover, for å tiltrekke enda mer trafikk til nettsiden.

RESULTATET:

Etter endringen er nettsiden blitt mer brukervennlig, og Askjems er nå godt synlig i det organiske søkeresultatet på de viktigste søkefrasene i Google. Den totale trafikken til nettsiden har økt med 14% sammenliknet med samme periode året før. Den organiske trafikken fra søkemotorene har økt med hele 33%.

Det er alltid like gøy å få bekreftet at arbeidet vi gjør skaper resultater. Anette Holtan / Client Director i Metro Branding
Spørsmål om dette?
Kontakt Anette:
foto
Del denne casen:
Relatert: