• KUNDE: Askjems
  • CASE: Kommunikasjon
  • TAGS: Kommunikasjon

OPPGAVEN:

Metro Branding fikk i oppgave å videreutvikle merkevaren Askjems, til å bli enda mer attraktiv for potensielle og eksisterende kunder. Målet var å skape resultater gjennom  tydelig kommunikasjon, en sterk identitet, riktige kanalvalg og optimalisert marketingmiks. På den måten kan Askjems til en hver tid fremstå som relevant i forhold til målgruppens behov. 

 

LØSNING:

Oppdatert visuell profil og "tone of voice". Styrket merkevare med rød tråd i all kommunikasjon.

Utvikling av infografikk, annonsemaler og kampanjekonsepter. Modulbasert design for å kunne fronte mange budskap på én gang. Aktivitetsplan og sesongpulser for å maksimere salg av bobiler. Optimalisert webdesign på digitale flater. Utvikling av skreddersydd innhold og bruk av video til sosiale medier for å treffe nye målgrupper.  

RESULTATET:

Hver kampanjepuls har gitt gode resultater. Bedre enn fjoråret. Bedre enn noensinne. Som kommunikasjonspartner blir vi målt på salg av enheter, antall besøkende på messedager, trafikk til nettstedet og engasjement i sosiale medier. 

SOSIALE MEDIER:

Vi har oppnådd en fantastisk respons fra publikum i sosiale medier.

Gjennom bruk av konkurranser med glimt i øyet, videoer med folkelig tone og deling av ferieopplevelser med forskjellige brukeropplevelser treffer vi nye og yngre målgrupper som er interessert i bobil. Videodokumentarer fra jaktferie, sommerferie, etc. skaper engasjement og økt salg. 

 

 

FILM

Askjems ønsker ikke å skape gode kundeopplevelser. De vil skape ENESTÅENDE kundeopplevelser. Derfor har de også laget et eget VIP-rom for sine kunder. Anette Holtan / Client Director
Spørsmål om dette?
Kontakt Anette:
foto
Del denne casen:
Relatert: