Ny motion designer

Fra Gåten Orderud og Oljefondet til Metro Branding

Ny motion designer

Har du sett filmen om Sonja Henie? Eller TV-seriene Gåten Orderud, Oljefondet eller Bare en far?

Vår nye motion designer, Annike Hodge, har bidratt i disse produksjonene. Nå skal hun hjelpe Metro Brandings kunder.

- Jeg har tenkt på Metro Branding lenge. Deres tilnærming til hvordan motion design kan brukes imponerte meg veldig, og da jeg så stillingsutlysningen var jeg ikke i tvil – jeg måtte søke, sier Annike.

Annike kommer til Metro Branding fra animasjonsbyråene Clockwork og Animaskin. Hun skaper bevegelser som engasjerer og er en tryllekunstner når det kommer til motion design og 3D design. Hun lager de råeste animasjonsfilmer i både 3D og 2D og gir liv til visuelle identiteter, reklamer, filmer og tv-serier.

- Nå er jeg endelig på plass blant metroittene - og det er knallbra! Jeg er veldig fornøyd med alle jeg jobber med og gleder meg til å komme på jobb hver eneste dag, forteller Annike.

Lidenskapelig opptatt av motion design


Hvis du spør Annike om hun har noen interesser på fritiden, får du bare ett svar:

- Jeg har kun én hobby og det er motion design. Hver dag når jeg kommer hjem fra jobb bruker jeg to, tre timer på å utfordre meg selv med å lære nye programmer og teste ut nye ideer.

Annike legger ut mye av det hun jobber med på sin instagramkonto: @a.nonage.

Kommunikasjon som begeistrer og engasjerer


Vi er veldig glade for å ha fått Annike med på laget, sier Espen Linna fornøyd. Han er Head of development & UX i Metro Branding.

- Hennes erfaring og tverrfaglige kompetanse innenfor 3D og motion-graphics vil komme våre kunder til gode når vi skal skape konsepter og kommunikasjon som begeistrer og engasjerer, enten det er for TV, filmer til sosiale medier eller animasjoner på apps og nettsider.


Vi er glade for å ha fått Annike på laget, sier Espen Linna, Head of Development & UX i Metro Branding.