• KUNDE: Huldresølv
  • CASE: Full rebrand
  • TAGS: Strategi, Design, Digitalt, Kommunikasjon

OPPGAVEN:

For å lykkes videre ville den familieeide design- og håndverksbedriften fornye seg og ta en ny posisjon. Metro Branding startet med en grundig markedsanalyse i bransjen før ny retning ble staket ut. Vi utviklet merkevarestrategi, nytt designuttrykk og kommunikasjonskonsept for Huldresølv. Nye nettsider og webshop lagde vi også.

LØSNINGEN:

Den nye profilen skulle kommunisere håndlagde sølvsmykker inspirert av norsk folketro og mystikk, men tilpasset tiden vi lever i. Siden smykker er en luksusvare og  det handler om å føle seg attraktiv og vakker, vise tilhørighet og kjærlighet, var det viktig at profilen skulle vise smykkene på en «fristende og forførende vakker» måte.

Vi har snudd røde tall til sorte og opplevd en eventyrlig respons fra våre kunder. Yvonne Aasbø / Daglig leder i Huldresølv
Spørsmål om dette?
Kontakt Anette:
foto
Del denne casen: