Gratis seminar!

Nye nettsider? Dette MÅ du huske på!

  • TID: Torsdag 25. oktober 2018, 09:00–12:00 (registrering fra 08:30)
  • STED: Spaces (Tollbugata 8 A og B, 0152 Oslo)
  • PRIS: Kr 0,- (bindende påmelding)

VI GJENTAR SUKSESSEN - NY DATO!

Hva kreves av en nettside i 2018?

Det er mye å ta stilling til når nye nettsider skal på plass. Hvor skal du i det hele tatt begynne? 

En ny nettside høres kanskje enkelt ut, men i dag skal en nettside prestere, være sentralen for din digitale satsning, inspirere, involvere, synliggjøre, levere, rekruttere og bygge merkevare. Det kreves en god strategi og en tydelig prosess for å få det til.

Vi viser deg hele prosessen, trinn for trinn, og gjør deg bedre rustet til å ta de riktige avgjørelsene når du og din virksomhet går i gang med nye nettsider. Unngå dyre tabber og feil prioriteringer. 

Se seks typiske feil ved lansering av nye nettsider.

Smakebiter fra agendaen:
* Hva må være på plass før arbeidet med nye nettsider starter?
* Strategiske avklaringer 
* Riktig innsikt og gode konverteringsmål
* Prioriteringer og arkitektur
* Krav til universell utforming (UU)
* Brukervennlighet (UX)
* Tekster, video, bilder, farger og design
* Synlighet i Google (SEO og stemmesøk)
* Migrering fra gammelt til nytt nettsted
* Hva skal gjøres når?

Ekspertene hjelper deg
Metro Branding har prosjektert og utviklet en rekke nettsider. Webdesignere, prosjektledere, innholdsansvarlige, samt eksperter på SEO, UX og webanalyse har laget dette kurset for å hjelpe deg i webprosessen.

Tidligere deltakere gir seminaret svært gode tilbakemeldinger.

Vi byr på faglig påfyll og servering av mat og drikke. Det er begrenset antall plasser – så vær rask! NB! Bindende påmelding. 

Seminaret passer for deg som jobber i en stor eller mellomstor virksomhet (ikke byrå) som skal i gang med, eller vurderer å skaffe seg ny nettside. 

Foredragsholdere

Kim Nygaard
Metro Branding

Kim Nygaard

Head of Content & Performance Marketing
Om foredragsholderen

Kim Nygaard brenner for god digitalkommunikasjon som fører til synlighet på web og effekt for kundene. Han jobbet tidligere i verdens ledende performance marketing-byrå, iProspect, som ekspert på søkemotoroptimalisering (SEO) - og har lang erfaring med digital markedsføring, blant annet som Online Marketing Manager i Confex. Han har hjulpet en rekke kunder med overgangen fra gamle til nye nettsider. Kim er en entusiastisk foredragsholder som mottar særdeles gode tilbakemeldinger for sin fremoverlente, morsomme og konkrete læringsform. Han har gjesteforelest for blant andre Westerdals, Norges Kreative Høyskole, Treider fagskoler, Kommunikasjonsforeningen, Dataforeningen og Det Digitale Akademiet. Kim hjelper i dag flere av landets sterkeste merkevarer med å prestere best mulig digitalt.

Espen Linna
Metro Branding

Espen Linna

Head of Development & UX
Om foredragsholderen

Espen Linna har sin kjernekompetanse innen digital strategi og forretningsutvikling, UX og merkevarebygging i digitale kanaler. Han har vært med på å lansere og implementere digitale strategier, kampanjer og portaler for flere av Norges største selskaper som Selvaag Gruppen, Gjensidige, ABB, Telenor, Tusenfryd, Storebrand, og Herøya Industripark, og har også betydelig erfaring med digitale prosjekter innenfor offentlig sektor. Espen har vært gjesteforeleser på Høgskolen i Telemark og jurymedlem i Visuelt-konkurransen (Norges største designkonkurranse) og Gulltaggen (Nordens største event innenfor digital markedsføring, kreativitet og innovasjon). Han har vunnet flere nasjonale utmerkelser, eksempelvis i Gulltaggen, Visuelt, Norsk Designråds Merket for God Design og DIFI/Kvalitet på nett.

Spørsmål om konferansen?

Kontaktperson:

Espen Linna

Head of Development & UX +47 932 21 688