Nye nettsider?

På dette seminaret får du innblikk i hva du må tenke på når du skal planlegge, utvikle og lansere nye nettsider.

  • TID: Torsdag 24. august 2017 kl 9:00 - 12:00 (registrering fra 8:30)
  • STED: Thon Hotel Opera, Oslo (Dronning Eufemias gate 4, 0154 Oslo)
  • PRIS: Kr. 1490,-

Det er mye å ta stilling til når nye nettsider skal på plass. Hvor skal du i det hele tatt begynne? 

En ny nettside høres kanskje enkelt ut, men i dag skal en nettside prestere, være sentralen for din digitale satsning, inspirere, involvere, synliggjøre, levere, rekruttere og bygge merkevare. Det kreves en god strategi og en tydelig prosess for å få det til.

Vi viser deg hele prosessen, trinn for trinn, og gjør deg bedre rustet til å ta de riktige avgjørelsene når du og din virksomhet går i gang med nye nettsider. Unngå dyre tabber, og feil prioriteringer. 

Smakebiter fra agendaen:
* Hva må være på plass før arbeidet med nye nettsider kan starte?
* Strategiske avklaringer 
* Riktig innsikt og gode mål som kan spores
* Prioriteringer og arkitektur
* Krav til universell utforming (UU)
* Brukervennlighet (UX)
* Tekster, video, bilder, farger og design
* Synlighet i Google (SEO)
* Migrering fra gammelt til nytt nettsted
* Hva skal gjøres når?

Unngå de typiske feilene
Det er mye som kan gå galt, og mange opplever faktisk et radiakalt dropp i trafikk etter lansering av nye nettsider, fordi selve overgangen fra gammel til ny side ikke er ivaretatt på riktig måte. Det er bare én av mange fallgruver. En nettside skal være mer enn pen. Den skal bygge merkevare, generere trafikk og skape konverteringer - og da må ting gjøres riktig fra start!

Ekspertene hjelper deg
Metro Branding har prosjektert og utviklet en rekke nettsider, og et team bestående av webdesignere, prosjektledere, innholdsansvarlige, SEO-eksperter og webanalytikere har laget dette kurset for å hjelpe deg i webprosessen.

Tidligere deltakere gir kurset svært gode tilbakemeldinger.

Det blir enkel bevertning, og selvsagt rom for spørsmål.

Seminaret passer for deg som jobber i en stor eller mellomstor virksomhet som skal i gang med, eller vurderer, å anskaffe ny nettside. 

Foredragsholdere

Kim Nygaard
Metro Branding

Kim Nygaard

Head of Content
Om foredragsholderen

Kim Nygaard brenner for god digitalkommunikasjon som fører til synlighet på web og effekt for kundene. Kim jobbet tidligere i verdens ledende performance marketing-byrå, iProspect, som ekspert på søkemotoroptimalisering (SEO) - og har lang erfaring med digital markedsføring. Han har hjulpet en rekke kunder med overgangen fra gamle til nye nettsider. Han er en entusiastisk foredragsholder, og mottar alltid særdeles gode tilbakemeldinger for sin fremoverlente, morsomme og konkrete læringsform. Kim hjelper i dag flere av landets sterkeste merkevarer med å prestere best mulig digitalt.

Christian Blaadammen Sørensen
Metro Branding

Christian Blaadammen Sørensen

Project Manager Digital
Om foredragsholderen

Christian har ledet en mengde nettsideprosjekter og har god erfaring med hva som er viktig å tenke på. Han har noen gode tips og triks i ermet du bør få med deg! Christian vil sette fokus på hva som er de viktigste elementene å huske på, sett fra en prosjektleders rolle - som skal holde orden på alle delene av et web-prosjekt. Han gir deg "hele bildet" og tar deg gjennom webprosessen, steg for steg.

Spørsmål om konferansen?

Kontaktperson:

Kim Nygaard

Head of Content +47 920 68 102