Skal du utvikle en ny merkevare? Enten det er et nytt produkt, tjeneste eller et selskap som oppstår gjennom fusjoner og oppkjøp, er navnevalg og identitet avgjørende. Og ikke minst: Hvordan kan du sikre at varemerke-rettighetene står sterkt, både nasjonalt og internasjonalt? Og hvordan unngå å gå på frustrerende og kostbare juridiske blemmer?
I samarbeid med Onsagers, som er eksperter på immaterielle rettigheter, tar vi deg gjennom alt du må vite for å lykkes med utviklingen av en ny merkevare, både den strategiske, kreative og juridiske jobben du må gjøre:
- Navneprosessen: Hvordan finne et navn som skiller seg ut og treffer strategien.
- Varemerkerettigheter: Dette må du huske på – fra forundersøkelser og varemerkeklasser til selve søknadsprosessen.
- Visuell identitet: Hvordan bygge en sterk og helhetlig profil som forsterker merkevaren, og hvordan ta eierskap til denne.
- Det strategiske fundamentet: Hvorfor en tydelig posisjon og merkevarestrategi er avgjørende for suksess, og hvordan en IP-strategi må underbygge dette.
Dette seminaret er skreddersydd for deg som er merkevaresjef, CMO, CEO eller forretningsutvikler. Kort sagt du som jobber med å utvikle nye konsepter, produkter eller tjenester, har ansvar for en portefølje av merkevarer eller skal utvikle nytt navn og identitet for selskapet ditt.
PS: Siden vi har begrenset med plasser, og vi ønsker en relevant dialog på seminaret, er det mest hensiktsmessig at du jobber med eller skal i gang med slike prosesser.
Hvorfor delta?
Dette er en unik mulighet til å få innsikt fra to ledende fagmiljøer innen merkevareutvikling og immaterielle rettigheter. Du får praktiske råd, konkrete eksempler og verktøy du kan bruke i ditt arbeid. Ikke minst vi du møte andre deltakere med tilsvarende problemstillinger.
Vi gleder oss til å se deg!