Seminar

Hvordan bygge merkevare B2B?

Onsdag 31.08.22 kl. 08:30 - 12:00
Dronning Eufemias gate 16, Bjørvika/Oslo

Er langsiktig merkevarebygging viktig hvis du jobber business to business? JA, er det helt klare svaret. Hvorfor og hvordan viser vi deg på dette GRATIS merkevareseminaret.

Mange norske B2B virksomheter setter sitt søkelys på direkte salg og leadsgenerering, men dette er metoder som er i ferd med å dø ut. Er bedriften din akterutseilt eller skodd for å overleve i morgendagens marked? 

Hva må B2B-forretningsstrategien inneholde? 

Eirik Ekrann er kommersiell direktør i Metro Branding og tidligere strategidirektør i analysebyrået Kantar. Han har hjulpet toppledere med å få på plass riktig innsikt som danner grunnlaget for selskapers vekst- og posisjoneringsstrategi.  

Eirik vil vise hvordan merkevarebygging skaper kommersiell verdi også i en B2B-kontekst, men også hva som skiller merkevarebygging mot bedrifter fra merkevarebygging mot forbrukere. Han vil også vise hvilke typer grunnleggende innsikt B2B-bedrifter bør ha, som underlag til effektive merkevarestrategier. 

Den kommersielle kraften i merkevarebygging B2B 

De fleste tenker nok på typiske FMCG-produkter som Coca-Cola og Colgate når de hører ordet merkevarebygging. Men fakta er at langsiktig omdømmebygging er enda mer avgjørende i bedriftsmarkedet.  

Cathrine Stensland er vår byråleder og en av Norges fremste eksperter på merkevarebygging B2B. Troverdighet, employer branding og bærekraft er kritiske suksessfaktorer hvis du skal overleve på sikt. Hun tar deg gjennom hva som kreves for å gjøre et varemerke om til en merkevare i proffmarkedet. 

Å treffe beslutningstakere i hjertet med gode brukeropplevelser 

Espen Linna er ekspert på gode brukeropplevelser og vet hva som kreves for å overbevise hen som sitter på pengesekken i bedriften du vil ha som kunde. Han jobber som strategisk rådgiver og leder vår teknologi og UX-avdeling som skaper nettsider, apper og digitale tjenester i bedriftsmarkedet. Sammen med Anette Holtan, som er leder for kundeopplevelser i Metro Branding, viser de deg hvordan kundereisen i en digital forretningsverden kan kartlegges for å trigge kjøp og langsiktige avtaler B2B. 

5 tips til B2B markedsføring 

I foredraget til Kjartan Høvik blir du presentert de fem stegene i en vellykket markedsplan for bedriftsmarkedet. Fra overordnet kommunikasjonskonsept, riktige kundedata og martech. Til PR, innholdsmarkedsføring, sosiale medier og synlighet i Google.  

Kjartan leder avdelingen Kommunikasjon og synlighet og er rådgiver for en av landets mest kjente merkevarer i bedriftsmarkedet, nemlig GLAVA®. De har oppnådd en uhjulpet kjennskap på hele 89 % gjennom langsiktig merkevarebygging. Kjartan viser deg hemmeligheten bak å lykkes med helhetlig B2B markedsføring. 

Det praktiske 

Vi byr på tre timer med faglig påfyll, nettverksbygging og enkel servering i våre lokaler i Barcode. Oppmøte og registrering fra kl. 08.30, foredragene begynner kl. 09.00. 

Seminaret passer for ledere i store og mellomstore virksomheter. 

PS! Seminaret var i utgangspunktet satt til 08.06, men er utsatt til 31.08. Var du påmeldt til opprinnelig dato, må du melde deg på på nytt.

 Arrangementet er gratis, men hvis du er påmeldt og ikke kan delta setter vi pris på om du sier ifra til oss.