Innholdsmarkedsføring

Godt innhold gir nytteverdi, inspirerer og skaper sterke følelser – ja, det kan til og med bygge holdninger og føre til smarte valg, uten å være påtrengende. Det er innholdsmarkedsføring.

Innholdsplan

En god plan ligger alltid i bunn. Start med å finne formålet; Hva ønsker du å oppnå – og hvem skal du nå? Det bestemmer hva slags innhold du bør satse på, og i hvilke kanaler du skal nå fram i. Vil du at kunden skal kjøpe eller melde seg på? Skap en god variasjon av hardt og mykt – bygg  kunnskap, engasjere og underholde, og bruk kanalene til å ta en posisjon. Vi hjelper til med å lage den gode innholdsplanen som avgjør hvilke virkemidler som fungerer best for å nå formålet ditt.

Innholdsproduksjon

Med nytte og relevans opplever kundene dine at du kommer dem i møte. Produksjon av innhold kan være tekster og foto, eller film – korte eller lange. Det kan være nyhetsbrev eller webartikler. Det kan også være innhold i apper eller webinarer. Alt dette kan vi hjelpe deg med, sydd sammen i en helhet som gjør at du når fram med budskapet, presentert på en profesjonell og troverdig måte, aller helst forankret i en innholdsplan og en kanalstrategi – så er sjansen for å lykkes stor.

Søk og synlighet

Summen av synlighet og godt innhold gir gode kundeopplevelser. De fleste av oss er på vei til å bli kresne kunder. Vi ønsker å være «ferdig kjøpt» når vi går i butikk, og forventer tilgjengelig informasjon. Det krever et godt samspill mellom innhold og distribusjon, og synlighet i søk. SEO-optimalisering er en viktig del av innholdsleveransen for oss i Metro Branding – vi har journaliser og innholdprodusenter som jobber i team med eksperter på digital synlighet. Slik blir god synlighet alltid ivaretatt. En søkeordsanalyse er et verktøy for god SEO på nettsider, til sosiale medier og videokanaler. Sørg for å bli sett!

Slik engasjerte vi de unge på byggfag