10 ting som definerer et moderne byrå

Vi jobber med å skape innhold, produktinnovasjon, markedsføring, teknologi og kommunikasjon. Med andre ord, «reklamebyrå» er ikke lenger dekkende for det brede omfanget av arbeid et moderne byrå nå utfører for kundene sine.

Så hva definerer et moderne byrå?

1. Vi er strategiske partnere

Når du engasjerer et byrå, så betaler du ikke bare for en tjeneste, men du anskaffer deg også en partner. Det er i byråets interesse å sørge for best mulig resultater, slik at partnerskapet kan vokse. Det er viktig at byrå og kunde er på samme bølgelengde, så bruk litt tid på å bli kjent og sette rammene for samarbeidet. Velger du riktig partner, så får du garantert igjen for det.

2. Vi bygger merkevareopplevelse

I dag er det kundene som bestemmer. Å vinne kundens hjerter og sinn handler ikke lenger om god annonsering – det handler om en flott merkevareopplevelse på tvers av interaksjoner, små og store. Dette betyr å optimalisere kundereisen for å levere en personlig, konsistent opplevelse på tvers av alle berøringspunkter, reklame inkludert.

3. Vi skaper omsetningsvekst

Ledelsen vil ikke ha reklame. De vil ha forretningsresultater. De vil ha hjelp til å få flere kunder og se nye salgsmuligheter. For å skape økt etterspørsel og vekst må det jobbes med salgsaktiviteter, fordelsprogrammer og markedsføring som gjør folk nysgjerrige og interessert, og utvikle målrettede aktiviteter som gir konvertering.

4. Din digitale markedsføringsstrateg

Med tilgjengeligheten av store datamengder, kan merkevarer nå ta beslutninger basert på forbrukeratferd, segmentering og forutsigbarhet i markedet. Å jobbe med synlighet og tiltrekke forbrukerne til virksomheten din handler ikke lenger bare om kreativ merkevarebygging og tradisjonell medieplassering. Markedsføring har utviklet seg til en vitenskap som går langt utenfor tradisjonell reklame.

5. Vi er Kreativitetseksperter

Kreativitet er det ultimate forretningsvåpenet. Det er ikke lenger noe som er henvist til «annonsegutta» for å få et produkt til å skinne. Kreativitet må tilføres produkter og tjenester fra dag én, og det er det vi er eksperter på. Kall oss et digitalt byrå, kreativt byrå eller noe annet, men faktum er at du trenger kreativitet for å vinne.

6. Vi er design- og innovasjonsbyråer

Det akselererende tempoet i teknologi har gjort tradisjonelle reklamebyråer foreldet. Forbrukere kan filtrere gjennom støyen rundt en kampanje, og de forventer at merkevarer leverer virkelig verdi. Vi ser på oss selv som et design- og innovasjonsbyrå som jobber med fremtidsrettede selskaper for å forme moderne merkevarer for en formålstjenlig fremtid.

7. Vi er kundens forlengede arm

Byråer er en utvidelse av kundens virksomhet og særlig for markedsavdelingen, men også for data-, salgs- og produktavdelingene. Byråer «lever» kundens merkevare og tar til seg kundens verdier. Kundens suksess er byråets suksess. Byrået forstår kundens virksomhet og kundens kunder like godt som kunden selv. Vi er våre kunder.

8. En personlig markedsavdeling

Byråer har tilpasset seg og er som alt-i-ett-byrå klare til å takle alle markedsføringsbehov. Kunder kommer til byråer og ber om betalte annonsekampanjer, analyse og undersøkelser, videoproduksjon, innholdsmarkedsføring, synlighet og distribusjon – vi må tilby alt. Vi er jo kundens personlige markedsavdeling.

9. Vi redefinerer reklamen

Reklamebyrået ble organisert med en tilnærming til massekommunikasjon. Denne modellen fungerte i flere tiår, men nå har forbrukerne en TV i lommen, med muligheten til å se alt innhold de ønsker når de vil. Det krever at byrå-modellen utvikler seg til en innovasjonsmodell. Hvis du ikke innoverer daglig, står du igjen på perrongen.

10. Dynamisk markedsfører

dagene der hver kanal håndteres hver for seg er historie. Dagens digitale verden handler om å raskt knytte alle disse kanalene sømløst sammen. Byråer må dynamisk kunne endre strategien for en kanal, basert på dataene som kommer inn fra en annen kanal.

Les mer om hvilke tjenester Metro Branding kan tilby her.

 

Nysgjerrig på om Metro Branding er byrået for deg? Kontakt oss for en hyggelig prat!
Anette Holtan
Leder Kundeopplevelse
anette@metrobranding.no