Fire fredagswebinarer – fire konkrete råd:

Slik lykkes du med merkevarebygging. Aldri har det vært så krevende å skille seg ut og fremstå tydelig og unik.

  • TID: Fredag 5. juni kl. 10.00
  • STED: Livestorm: Se påmeldingslink
  • PRIS: Gratis

Konkurransen er sterk, og de fleste markeder består av flinke og pågående aktører som hver eneste dag gjør hva de kan for å bygge preferanser til egen merkevare. I denne jungelen er det viktigere enn noen gang å ha en tydelig merkevarestrategi – og en ditto plan for å leve ut strategien internt og eksternt.

Meld deg på våre fredagswebinarer!


Webinar 3Webinar 3: Fredag 5 juni kl 10.00

DIGITALE KUNDEOPPLEVELSER – FRA GOOGLE TIL KJØP


Den digitale opplevelsen er kanskje det som aller mest påvirker kundenes oppfatning av din merkevare. En dårlig digital kundeopplevelse kan koste deg dyrt! Vi viser spennende caser og gir deg tips til hvordan du bør jobbe med digital strategi, synlighet i Google, digital tjenesteutvikling og UX.

Foredragsholdere: Espen Linna og Kim Nygaard. Espen er leder for teknologi og brukeropplevelse i Metro Branding, og har sin kjernekompetanse innen digital strategi og forretningsutvikling, UX og merkevarebygging i digitale kanaler. Kim er senior digital rådgiver i Metro Branding og brenner for god digitalkommunikasjon som fører til synlighet på web og effekt for kundene.

Lengde: 2x25 minutter

Klikk her for påmelding!

Webinar 4

Webinar 4: 12. juni, kl. 10.00.

TA SAMFUNNSANSVAR – OG VIS DET!

Alle liker merkevarer som tar et større ansvar enn «bare å tjene penger». Å ta en tydelig markedsrolle er ikke tilstrekkelig. Både internt og eksternt forventes det også at bedriften tar en samfunnsrolle. I dette webinaret vil du få vite mer om hvordan vi i Metro Branding rådgir våre kunder til å forene den kommersielle tankegangen med samfunnsengasjementet, slik at det blir en helhetlig merkevareopplevelse. Og ikke minst: Vi viser eksempler på hvordan du kan synliggjøre merkevarens samfunnsengasjement.

Foredragsholdere: Anne-Marthe Øien og Kjartan Høvik. Kjartan er faglig leder for strategi i Metro Branding, og har lang erfaring både som strateg og operativ kommunikatør. Anne-Marthe er rådgiver, og jobber gjerne i skjæringspunktet mellom strategi og spennende kommunikasjonskonsepter. Ikke minst har hun solid erfaring fra PR-faget.

Lengde: Ca. 30 minutter.

Klikk her for påmelding!

Webinar 1: Fredag 15. mai kl. 10.00 

FRA MERKEVARESTRATEGI TIL INTERNKULTUR

Tema: Jobben med å bygge en sterk merkevare starter internt, med den interne forståelsen og utlevelsen av merkevarestrategien. Det handler om internkultur, hvordan du jobber med folk, hva og hvordan du kommuniserer. På dette webinaret tar vi deg med hele veien fra merkevarestrategi til hvordan du kan omsette strategi til aktive handlinger internt. Du vil også få konkrete tips til hvilke virkemidler som kan være effektive for å nå ut med budskap, engasjere og involvere ansatte.

Foredragsholder: Cathrine Stensland. Cathrine er utdannet siviløkonom og er administrerende direktør i Metro Branding. Hun har 20 års erfaring med strategi og ledelse, merkevareutvikling og kommunikasjon.

Lengde: 30-40 minutter.

Webinaret er avsluttet. Du kan se opptaket her.

Ta tydelig posisjon med Tor

Webinar 2: Fredag 29. mai kl 10.00

HVORDAN TA TYDELIG POSISJON?

I dette webinaret dykker vi ned i en av de aller viktigste elementene i en god merkevarestrategi: Posisjonering. Å velge posisjon og den rollen bedriften din skal ha i markedet er både et viktig og vanskelig valg. Hvilken rolle og posisjon har du troverdighet til å ta? Og vet du hva kundene dine ønsker og tar sine valg basert på? Hva trenger du av beslutningsgrunnlag, og hvordan sørge for forankring – slik at merkevaren din fremstår relevant og tydelig både internt, for aksjonærene og i markedet? En god og varig merkevarestrategi skal gi deg svaret på disse spørsmålene. I dette webinaret viser vi deg hvordan vi i Metro Branding jobber med våre kunder i disse prosessene. Du får praktiske råd, krydret med konkrete
eksempler.

Foredragsholder: Tor Arnø. Tor er utdannet siviløkonom og strategisk rådgiver i Metro Branding. Tor er en solid bransjemann som har årevis med erfaring fra noen av landets aller største merkevarer, og han er særlig opptatt av at avgjørelser tas på et faktabasert grunnlag.

Lengde: Ca. 25 minutter.

Webinaret er avsluttet. Du kan se opptaket her.

Bli med oss på fredagswebinarer!

Metro Branding jobber med noen av landets sterkeste merkevarer, og i denne webinar-rekken deler vi våre erfaringer i fire korte bolker – med praktiske tips og konkrete eksempler. Bli gjerne med på hele webinar-rekken, der vi tar for oss merkevarebygging fra A til Å, eller du kan plukke deg ut et enkeltwebinar som tar opp et tema du er spesielt interessert i. 

Husk! Koble deg opp og vær klar fem minutter før oppstart. Vi ses:-)

Spørsmål om konferansen?

Kontaktperson:

Espen Linna

Leder Teknologi og brukeropplevelse +47 932 21 688