Stay4Work - ny digital tjeneste for overnatting

Vi har utviklet en komplett digital tjeneste for overnatting – en «Airbnb for B2B».

Kunde
4Service

4Service er et norsk facility service-selskap etablert i 2016. Med over 6.500 ansatte og en omsetning på 5 milliarder kroner leverer de tjenester innen kantinedrift, catering, renhold, vedlikehold og forpleining – både onshore og offshore.

4Service ønsket å styrke sitt tilbud av fleksible og komfortable overnattingsløsninger for yrkesaktive på reise. Med erfaring fra å utvikle skreddersydde løsninger for næringslivet, så de behovet for en mer brukervennlig og digital tjeneste for bedriftsmarkedet.

Oppgaven

Oppdraget var å utvikle en komplett digital tjeneste for overnatting – en slags «Airbnb for B2B». Prosjektet inkluderte navneutvikling, visuell identitet, digital strategi, UX/design og brukeropplevelse.

Prosessen

Etter å ha landet navn, visuell identitet og kommunikasjonskonsept, jobbet vi etter lean startup-prinsipper og gjennomførte designsprinter for å utvikle en MVP. Dette ga verdifull innsikt og tilbakemeldinger fra målgruppen tidlig i prosessen.

Stay4Work.no er i dag en sentral digital tjeneste for 4Service og videreutvikles kontinuerlig. Teknisk utvikling skjer i samarbeid med Represent AS og Wise AS.

Resultatet

Tjenesten har gitt 4Service et fremtidsrettet digitalt hovedprodukt i Norge, og forenklet hverdagen for et voksende antall yrkesreisende og deres arbeidsgivere.

«Metro Branding har vært en strategisk og kreativ sparringspartner fra dag én. De forstod raskt vårt behov og hjalp oss å utvikle en tjeneste som både er brukervennlig og skalerbar. Prosessen var effektiv, strukturert og preget av høy kvalitet i alle ledd.»

Thomas Brekke, prosjektdirektør i 4Service

Har du behov for oppgradering av dine digitale flater? Vi tar gjerne en prat om digital tjenesteutvikling.
Espen Linna
Fagansvarlig digitale brukeropplevelser
espen@metrobranding.no