Ikke bidra med marin forsøpling

WWF jobber for å stanse naturødeleggelser og skape en framtid der mennesker lever i harmoni med naturen. I kampen mot plast i havet har Metro Branding laget en rekke filmer for å påvirke holdninger og atferd.

Kunde
WWF

For å skape stoppeffekt brukte vi tittelen «Takk for at du ikke bidrar». Den kreative ideen handlet om å reversere handlinger, som for eksempel å kaste Q-tips i toalettet, eller stumpe sigaretter på bakken. Tittelen er også et uventet budskap fra WWF som ønsker økonomiske bidrag, men vi forstår raskt hva vi ikke skal bidra med. Filmene ble aktualisert i TV-aksjonen 2020, Et hav av muligheter, der inntektene gikk til tiltak for å redusere plast i havet.

Vi kombinerte levende film med animasjoner. Filmene har blitt vist på kino og i sosiale medier. Filmene har fått enormt med visninger og engasjement. Bli med og støtt WWF du også!

Har du spørsmål til dette prosjektet? Ta kontakt med Cathrine
Cathrine Stensland
Administrerende direktør
cathrine@metrobranding.no
Ønsker du å følge mer med på hva vi driver med? 👀 Meld deg på vårt nyhetsbrev!