Vi gjentar suksessen og tar deg gjennom de viktigste elementene i Metro-metodikken.
Seminaret i august ble fulltegnet på rekordtid. Derfor gjentar vi suksessen og arrangerer en ny runde med dette frokostseminaret. Det vil si: Denne gangen har vi også med oss Andreas Rydgren i Brand Cognition som gjest på scenen (se program lenger ned).
Tematikken passer perfekt for deg som er markedsdirektør eller CEO i selskaper med en viss størrelse på markedsbudsjettet. Og ikke minst: Du representerer et selskap som er offensivt og vil bli best eller beholde lederposisjonen i din kategori.
🗓 Dato: 20. november
🕗 Tid: Kl. 08:30-11:00 (frokost og registrering fra kl. 08:00)
📍 Sted: Haakon VIIs gate 2, Vika, Oslo
💰 Pris: Frokostseminaret er gratis

Det ble kjapt fullt forrige gang. Meld deg på her!
Program
Ta en tydelig posisjon
Ønsket posisjon er en kjerne i alle merkevarestrategier. Spørsmålet er bare hvilken posisjon som skaper vekst for din merkevare. Andreas Rydgren i Brand Cognition har jobbet en årrekke med nettopp posisjonering som spesialfelt, og i denne bolken får du nyttige tips til hvordan du kan gå frem for å få finne din gull-posisjon.
Merkevarens personlighet
Hvordan sørger du for at merkevaren fremstår slik du ønsker, slik at du bygger din ønskede posisjon? Kjartan Høvik er strategisk rådgiver i Metro, og han viser hvordan du kan bygge en solid merkevareplattform – fra strategi til handling som faktisk legges merke til i markedet.
Digital merkevarebygging
Den digitale brukeropplevelsen er avgjørende for hvordan merkevaren din oppfattes. Hva bør du tenke på, og hvordan sikrer du at det digitale avtrykket bygger merkevare slik du ønsker? Foredragsholder: Espen Linna, ansvarlig for digitale brukeropplevelser i Metro.
Gjør merkevaren synlig
Hvordan jobbe med betalt og organisk synlighet, nå når AI overtar “alt”? Hvordan vekte kreativ kommunikasjon opp mot “nyttig content”? Og hvor bør du bruke spending-budsjettet ditt? Og hvordan kan du “regne hjem” innsatsen? Foredragsholder: Henriette Gedde-Linna, fagansvarlig for inbound og performance i Metro.
Du kan glede deg til ny kunnskap og ferske eksempler fra norsk næringsliv. På dette seminaret legger vi vekt på å gi konkrete tips, fremgangsmåter og praktisk erfaring. Målet for dagen er å gi deg innsikt i hvordan vi jobber med strategi, posisjonering, synlighet og digital merkevarebygging.
Her er det mye spennende å snakke om – og mye å lære!
Agenda
Det blir frokost og god kaffe fra kl. 08:00. Det faglige starter kl. 08:30.
- Ta en tydelig posisjon
- Merkevarens personlighet
- Digital merkevarebygging
- Gjør merkevaren synlig
- Spørsmål og svar – åpen runde for innsikt og refleksjon
- Oppsummering og veien videre: Hvordan du kan ta i bruk læringene i din bedrift
Seminaret er gratis. Det gjelder dermed å være tidlig ute for å være sikker på at du får plass.