• KUNDE: Blush
  • CASE: Visuell identitet og kommunikasjon
  • TAGS: Design, Kommunikasjon

OPPGAVEN:

Blush er en av Norges ledende nettaktører innen skjønnhet og velvære og en merkevare med svært høy tillit i markedet. Vår oppgave var å fornye Blush sin visuelle identitet i tråd med definert posisjoneringsstrategi.

Oppgaven var også å utvikle hele kommunikasjonsuniverset til den visuelle identiteten samt utvikle virkemidler som annonser og animasjonsfilmer. Alt med formål om å skape oppmerksomhet og begeistring hos målgruppen og differensiere seg fra konkurrenter.

LØSNINGEN:

Blush i ny drakt har fått et fresht og lekent uttrykk. Fargepaletten, som består blant annet av Blush bringebærrød, Blush skoggrønn, Blush dempet sort og Blush solskinn, skal gjøre det enkelt og fristende å handle.

Logoen og symbolet er dynamisk og hele kommunikasjonsuniverset skal bidra til å synliggjøre Blush sitt spennende sortiment. Den skal også formidle hva Blush bidrar med for å minimere negative avtrykk for klima og miljø slik at kundene kan handle med litt bedre samvittighet. 

RESULTATET:

Den visuelle identiteten er synlig, sterk og tidløs. Den er praktisk anvendbar og enkel å bruke i alle kanaler. Den inviterer oss inn i Blush sin fristende verden av skjønnhet og velvære. Den skal bidra til styrket posisjon og konkurransekraft for Blush.

Vår merkevare har fått et viktig og spennende løft. Vi er sikre på at de grepene vi har gjort gjør Blush enda mer attraktiv og at salget vil øke ytterligere. Vi er imponert over jobben Metro Branding har gjort, og det har vært gøy å ta så aktiv del i konseptutviklingsarbeidet sammen med teamet i byrået. Hanne Catherine Ormar / Markedssjef i Blush
Del denne casen:
Relatert: