• KUNDE: Bertel O. Steen
  • CASE: Ny visuell identitet
  • TAGS: Strategi, Digitalt, Design, Kommunikasjon, Foto og film

Bertel O. Steen ønsker å ta en ledende rolle i den store transformasjonen som bilbransjen er inne i, og å bidra til utviklingen av morgendagens mobilitetsløsninger. Som et ledd i dette arbeidet, og for å styrke merkevaren og konkurransekraften ytterligere, har vi utviklet ny visuell identitet for konsernet.

OPPGAVEN:

Den gamle signaturlogoen ble utviklet i en tid før Internett forandret handlemønstrene våre, og den var lite anvendelig og lesbar både på fysiske og digitale flater. Vår oppgave var derfor å fornye Bertel O. Steen i tråd med ønsket posisjon. Vi utviklet en tydelig og moderne logo og enhetlig profil, basert på deres merkevarestrategi og merkearkitektur.  De visuelle løsningene ble grundig testet i markedet, både kvantitativt og kvalitativt.

LØSNINGEN:

Det handler om mobilitet, bevegelse, frihet og flyt. O.-en i firmanavnet er det sentrale elementet i profilen: Den er et hjul, en digital knapp og et sentrum for en ny reise som både Bertel O. Steen og kundene starter på. O.-en er både en bokstav og et symbol, den kan brukes til alt fra installasjoner til animasjoner. Stikkordene er enkelhet og tydelighet – på alle flater.

Vi har laget logoen i både 2D og 3D. Alle maler og visuelt regelverk er oppdatert og samlet i en egen brandbook. Markeds- og kommunikasjonsmateriell, webdesign, skiltprogram og filmer er utviklet. Alle divisjoner og forretningsområder i konsernet skal nå ta i bruk den nye visuelle profilen.

Har du spørmål om dette prosjektet?
Kontakt Cathrine!
foto
Del denne casen: