Inneklima-eksperten Flexit har pusset opp sin visuelle identitet, slik at den bedre gjenspeiler både strategi og markedets forventninger til en moderne merkevare.
Flexit har som formål å forbedre inneklimaet i boliger og næringsbygg, og på den måten øke både trivsel og bidra til bedre folkehelse. Selskapet er en ledestjerne i sitt marked, og målet med det nye designet er å skape et distinkt og helhetlig visuelt uttrykk som gjenspeiler dette. Merkevaren trengte en modernisering av sine designløsninger, i tråd med strategien. Resultatet er blitt en styrket visuell identitet, både på digitale og fysiske flater.
Fornyelsen av Flexit-logoen samler symbolikken på ett sted, i bokstaven X. Bokstaven åpnes opp i form av en pil i leseretning og skaper et luftig innslag. Dette gjenspeiler merkevarens kjernebudskap om frisk luft og et bedre inneklima.
X benyttes som frittstående logosymbol, som profilbilde på sosiale medier og som en kortversjon av logoen på utvalgte flater.
Den nye profilen inneholder løsninger for hele det visuelle universet, alt samlet i en digital designguide.
Nye fonter strammer opp designuttrykket. Luftige blå farger er transformert til en helt ny fargepalett som også inneholder lune og harmoniske støttefarger.
Motion guidelines er en viktig del av profilen til Flexit. Pilelementet benyttes som et visuelt tema for hele bevegelsesidentiteten. Animasjonene har en tydelig assosiasjon til gjennomstrømning av luft.