Berg-Hansen – merkevarebygging «som bestilt»

Slik løftet vi en B2B-reiseaktør gjennom smart mediestrategi og treffsikker kanalbruk.

Kunde
Berg-Hansen

Utfordringen

Selv om Berg-Hansen er en etablert aktør innen jobbreiser, viste innsikt fra en merkevare-tracker at den uhjulpne kjennskapen – særlig innen event og konferanse – var lav. Mange i målgruppen hadde et svakt eller uklart bilde av hva Berg-Hansen faktisk tilbyr. Behovet var derfor tydelig: styrke den mentale tilgjengeligheten og bygge merkevaren tettere inn i bevisstheten hos beslutningstakere i mellomstore og store bedrifter.

Oppgaven

Metro fikk i oppdrag å utvikle og gjennomføre en helhetlig mediestrategi for en merkevarebyggende kampanje – utviklet under konseptet «som bestilt», som er laget av byrået Smeh. Målet var å sikre høy oppmerksomhet, samtidig som vi styrket assosiasjoner til kvalitet, trygghet og profesjonell gjennomføring.

Løsningen

Vi valgte en tredelt mediestrategi for maksimal effekt:

  1. Display-annonsering på forsider og premiumflater hos blant annet E24, VG, Aftenposten og Dagens Næringsliv ga bred synlighet med over 3,8 millioner visninger.
  2. Content-artikler, produsert og distribuert gjennom Schibsted Partnerstudio, sørget for at målgruppen brukte tid på innhold som knyttet Berg-Hansen til trygghet, ansvar og skreddersydde løsninger. Lesetid på over 40 sekunder og scrolldybde opp mot 39% viser at innholdet engasjerte.
  3. Printannonsering i A-magasinet og Nordlys, samt synlighet på Oslo Lufthavn, sikret troverdighet og eksponering i avslappede og tillitsbyggende omgivelser.

Resultatet

Kampanjen leverte sterk dekning og engasjement i en nisjetung B2B-målgruppe:

  • Over 6,5 millioner visninger totalt på tvers av kanaler.
  • Content-artiklene hadde over 29 000 klikk og en snitt lesetid på over 40 sekunder – et høyt oppmerksomhetsnivå i dagens digitale medielandskap.
  • Displaykampanjen nådde over en halv million mennesker med en frekvens på 5,17.
  • Printannonseringen ga eksklusiv synlighet hos rundt 600 000 lesere.
  • Synligheten på Oslo Lufthavn skapte i tillegg høy intern stolthet hos Berg-Hansen.

«Vi har hatt et veldig godt samarbeid med Metro i arbeidet med mediestrategien for kampanjen av vår. De har vært tett på hele veien og gitt oss trygg og verdifull rådgivning i valg av kanaler og budskapsformater. Resultatene taler for seg, vi har oppnådd stor synlighet og engasjement i målgruppen vår.»

Heidi Hovland, Berg-Hansen

Trenger merkevaren din et løft? Vi tar gjerne en prat om strategisk medierådgivning!
Mari Fonnum
Medie- og performance-rådgiver
mari.fonnum@metrobranding.no