Apper

Vi vet hva som skal til for å skape en app som både imponerer og presterer.

Akkurat som deg så hater vi i Metro Branding dårlige apps. Vi har nesten ingen tålmodighet hvis den ikke umiddelbart oppleves nyttig, og forlater tjenesten eller avinstallerer appen hvis vi ikke blir overbevist raskt.

Brukervennlighet på applikasjoner skiller seg fra vanlige nettsider gjennom å ha et renere fokus på effektivitet og viktige brukeroppgaver. Applikasjonen må oppleves nyttig, responsiv og enkel å bruke, og det finnes mange triks i boka for å få dette til. Eksempelvis bør appen kommunisere uoppfordret med deg underveis, og lede deg igjennom brukeroppgavene på en god og inspirerende måte. Dette er viktig da manglende tilbakemeldinger kan skape forvirring og få folk til å stille spørsmål om noe har skjedd, skjer eller hvorfor i all verden det skjedde. Knapper og elementer må være nøye tilpasset fingerstørrelser, og designen må ikke spille hovedrollen, men understøtte brukeroppgavene man skal gjøre. Hvis man i tillegg krydrer med små informative mikroanimasjoner eller belønninger kan dette bidra til både high-five og positiv vareprat.

På den andre siden kan en dårlig applikasjon resultere i både høyt blodtrykk, sinne, tanngnissing, hvite knoker og klein stemning på kontoret eller i heimen. Sånt kaller vi dårlig merkevarebygging. Kort fortalt vet vi hva som skal til for å lage noe bra, da livet er alt for kort til å plundre med dårlige apper.

Ta kontakt hvis vi kan hjelpe deg.

Ønsker du å vite mer?
Espen Linna
Leder Teknologi og brukeropplevelse
espen@metrobranding.no
+47 932 21 688

Se også

Gjøre livet enklere for folk med helseutfordringer