Innholdsmarkedsføring

Innholdsmarkedsføring (content marketing) er kommunikasjon på kundens premisser som bygger et langsiktig omdømme.

Du må ha litt tålmodighet 
- sånn er det med merkevarebygging.

 

 

For over 20 år siden brøt to journalister ut fra avisene de jobbet i og startet forløperen til Metro Branding.

De begynte å lage kundemagasiner, med godt innhold og ekte historier som var relevante for leseren, lenge før «content marketing» ble et begrep.

Den samme oppskriften følger vi den dag i dag når vi utvikler innhold for noen av Norges sterkeste merkevarer.

Selv om innholdet nå selvsagt er tilpasset digitale kanaler er grunnprinsippene de samme.

Hvordan lykkes med innholdsmarkedsføring?
Du må kort og godt flytte fokus fra hva du vil fortelle – til det målgruppen din ønsker å høre. Vekk fra salgsprat og selvskryt, til nyttig informasjon om hvordan dine produkter og tjenester kan løse folks problemer. Alt fortalt på en interessant måte.


Den gode historien alene er ikke nok

God historiefortelling er naturligvis grunnsteinen i innholdsmarkedsføring, men det dreier seg om mer enn det. Innholdet skal planlegges, produseres, tilpasses ulike kanaler og målgrupper, distribueres, evalueres og rapporteres.

En redaktør som holder i alt
Når det kommer til metodikk og gjennomføringsevne er det mange som snubler. Da er det trygt med et byrå i ryggen som har lang erfaring og som kan fungere som "redaktør". 

 

For hvem lager Metro Branding innhold?
Vi lager blant annet innhold til web, nyhetsbrev og sosiale medier for GLAVA®, filmer for SANDS advokater, artikler til Norwegian, Bertel O. Steen, Møllers og Toro, kundemagasinet Sans for Blinkhus og PR for Söderberg og Partners. I tillegg til mye, mye mer. Vi er faktisk - helt ubeskjedent - blant de aller beste på innholdsmarkedsføring i Norge!

Journalister og spesialister på distribusjon
Alle våre kommunikasjonsrådgivere har bakrunn som journalister og jobber tett med spesialistene på digital synlighet. Sammen sørger vi for at dine gode historier blir fortalt på best mulig måte, og sett av flest mulig i målgruppen din. Uavhengig om du jobber B2B eller B2C. 

Fra innholdsstrategi til handling

Vi hjelper deg med å legge en god slagplan for innholdsmarkedsføringen.  Og vi kan hjelpe deg med å gjennomføre - enten du trenger tekst, foto og film eller annen innholdsmarkedsføring. 

Vil du vite mer om innholdsmarkedsføring?
Kontakt Kjartan:
foto
Relatert: