Sosiale medier

Sosiale medier har revolusjonert måten vi markedsfører oss på. Rimelig, treffsikkert og enkelt! Men selv om «alle» kan bruke sosiale medier til promotering kan det være lurt med hjelp fra et byrå – for å oppnå best mulig effekt.

 

Hvor mange bruker sosiale medier?
Nesten 75 % av Norges befolkning fra 16 – 79 år bruker sosiale medier daglig ifølge SSB. Bare Facebook alene har større daglig dekning enn Norges største TV-kanal, NRK1. Markedsføring i sosiale medier gir deg altså mulighet til å treffe veldig bredt, men samtidig ekstremt smalt og målrettet – så du treffer akkurat de du vil og bruker annonsekronene mest mulig effektivt. Våre eksperter på sosiale medier justerer og tilpasser segmenteringen hele tiden for optimal effekt.


Hvilke sosiale medier er mest populære?
Facebook troner fortsatt på toppen. Hele 84 % av Norges befolkning har en profil her, men skal du treffe de aller yngste vil vi anbefale TikTok. Hvilke plattformer som passer best for din kundegruppe hjelper vi deg med å finne ut av. Når kanalene er valgt lager vi innhold som fungerer best på kanalenes premisser, enten det er SnapChat, Instagram, LinkedIn eller noe annet.

Hvor mye tid bruker vi på sosiale medier?
Alt for mye tid vil mange hevde! I snitt bruker hver og en av oss i underkant av tre timer på sosiale medier daglig. Ungdom enda mer. Ikke rart at markedsføring i sosiale medier er effektivt!


Hvordan markedsføre i sosiale medier?
Det finnes et hav av muligheter! De fleste kjenner til de helt enkle metodene, men det finnes mange måter å markedsføre deg på i sosiale medier, avhengig av hvilke kanaler du vil bruke. Det som uansett er avgjørende er hvor godt innholdet ditt er. Et dårlig budskap blir ikke bedre om du bruker mye penger, men et godt budskap er heller ikke mye verdt om du ikke får det distribuert bredt nok.

Vi i Metro Branding kan hjelpe deg med både innhold og distribusjon i sosiale medier.

Miksen av kreativitet, god historiefortelling, flotte bilder eller film sammen med riktig målretting og budsjetter er det som skal til for å lykkes – både organisk og betalt.

Vil du vite mer om sosiale medier?
Kontakt Maren:
foto
Relatert: