Søkemotoroptimalisering (SEO)

Søkemotoroptimalisering (SEO) handler om å gjøre innholdet ditt synlig i søkemotorer som Google og Bing. En nettside har liten verdi hvis ingen finner den. Metro Branding hjelper noen av Norges sterkeste merkevarer med SEO, og hjelper gjerne deg også!

SEO er strategisk kommunikasjon på nett
Søkemotoroptimalisering (SEO) krever selvsagt en god dose teknisk innsikt. Visse krav må følges for at søkemotorene skal kunne indeksere innholdet ditt, men det viktigste er likevel hvordan du kommuniserer digitalt. Du må sette deg inn i kundens sted. Hva er det de ønsker å vite - og finne på dine nettsider? Når dette er avklart, kan du tilpasse nettsiden og lage nyttig innhold som blir godt synlig - når noen søker i Google etter det du kan tilby.

Kundereisen starter ofte i Google
Hva gjør du selv hvis du lurer på noe, eller er på jakt etter et produkt eller en tjeneste? Antagelig som de fleste andre; du Googler. Tenk da hvor viktig det er at nettopp din nettside er godt synlig, hvis noen søker etter det du kan tilby. SEO er forkortelsen for search engine optimization, eller søkemotoroptimalisering på norsk, og handler altså om å gjøre digitalt innhold synlig ved søk.

Jobb helthetlig med søkemotoroptimalisering (SEO)
Metro Branding jobber helhetlig med søkemotoroptimalisering (SEO). Innhold skal først og fremst bygge merkevare, skape lojalitet og føre til salg. Den gode historien står alltid i sentrum, men våre journalister, tekstforfattere, videfotografer og webdesignere jobber tett med SEO- og performance marketingspesialistene – for å sikre optimal synlighet.

SEO i webprosjekter
Når nye nettsider skal utvikles står søkemotoroptimalisering (SEO) sentralt. Den viktigste trafikkilden for de fleste nettsteder er søkemotorer. Innsikten fra en søkeordsanalyse (hva kundene dine søker etter i Google) er derfor en vesentlig del av arbeidet når arkitektur på et nettsted skal utarbeides. Du bør derfor velge et webbyrå som også kan SEO. Ved utvikling av tekster og video er kunnskap om SEO viktig, allerede i planleggingsfasen. Også ved overgangen fra gammelt til nytt nettsted er kunnskap om søkemotoroptimalisering (SEO) helt avgjørende. Her er det svært mange som feiler, og opplever et radikalt dropp i trafikk etter lansering av nye nettsider, fordi migreringen og SEO ikke er skikkelig ivaretatt.

Noen av våre tjenester innen SEO:

  • SEO i webprosjekter – vi sikrer at nettsider vi utvikler blir synlig ved søk

  • Søkeordsanalyse – hva Googler potensielle kunder når de jakter det du tilbyr?

  • Rankingrapport - hvordan rangerer du på viktige søkeord i forhold til dine konkurrenter?

  • Innholdsstrategi – hva slags innhold bør du produsere for å bli synlig ved søk?

  • Innholdsanalyse – hvilke tiltak bør du iverksette for å bedre synligheten?

  • Kurs i SEO – lær å skrive så det synes i Google

Vil du vite mer om SEO?
Kontakt Kim:
foto
Relatert: