• KUNDE: TORO
  • CASE: TORO - Nytt nettsted
  • TAGS: Digitalt, Kommunikasjon, Strategi, Foto og film, Design

I 70 år har TORO hjulpet og inspirert nordmenn til å lykkes på kjøkkenet. Toro har gjennom flere generasjoner definert smaken på mange norske klassikere og introdusert oss for nye og spennende smaker. Toro er en kjent og kjær merkevare for folk flest, og har et bredt spekter av smaksrike, spennende og ikke minst miljøvennlige produkter.

Dette var oppgaven

Toro ønsker å være en god venn som hjelper deg å lykkes til å lage god og sunn mat! En venn og ressurs du kan snu deg til for et garantert vellykket resultat. Men hvordan kan Toro vise frem sitt smaksunivers og mattips på en mer inspirerende og spennende måte? Målet var å  utvikle en ny og helhetlig digital merkevareopplevelse av Toro og deres inspirerende smaksunivers.

Toro ønsket også å løfte frem deres miljøansvar; litt grønnere, litt bedre og litt sunnere. Toro skal gjøre det litt enklere for deg og meg å gjøre klimasmarte valg når det kommer til mat. Nettsidene må derfor inspirere oss til en sunn og bærekraftig livsstil.  TOROs bærekraftsarbeid og målene for en mer bærekraftig matproduksjon stod sentralt i arbeidet. Toro lanserte også en ny klimaskala for alle TORO produkter- utviklet i samarbeid med forskningsinstituttet RISE.

Slik jobbet vi

Sammen med Toro jobbet vi innsiktsbasert, baserte oss på empiri, og innsikt i kategoridrivere og brukerbehov og kjøpsadferd. Vi gjennomførte flere kundesentriske workshops hvor vi kartla digitale kundereiser, og baserte den nye strukturen, innholdskonseptet på funnene fra innsiktsarbeidet. Det nye konseptet, designen og funksjonalitet ble nøye valgt på brukerens premisser. Dette bidrar til skape et inspirerende og helhetlig merkevareopplevelse av Toro og deres smaksunivers. For å gjøre oppskriftsuniverset mer brukervennlig, utviklet vi en rekke ulike filtrere basert på tema, smak, tid eller situasjon som gjør det enklere for folk å finne frem til relevante oppskrifter og produkter.

Når vi følte vi hadde et godt konsept, gjennomførte vi ytterligere brukertester i vår brukertestlab som ga oss verdifulle innspill på viktig funksjonalitet og innhold som må løftes frem. På bare fire måneder relanserte vi toro.no.

Som et av Orklas største merkevarer har arbeidet med nye nettsider vært essensielt for den digitale satsningen til merket. Med god hjelp fra Metro Branding er det gjort en formidabel jobb med å samle et stort merke under samme digitale paraply, bygget en side basert på forbrukerinnsikt, fått på plass masse lekre bilder og deilige oppskrifter, og ikke minst at brukeren får en god opplevelse i kontakt med digitale TORO. Samarbeidet har fungert meget godt både mot oss som oppdragsgiver og mot det tekniske miljøet som har satt opp siden. Med sin gode ekspertise har Metro Branding vist både kunnskap og stor innsats for å lage en nettside godt forankret i forbrukerinnsikt. Nå kan alle forbrukere der ute glede seg over masse god inspirasjon til å lage skikkelig god mat med TORO – og ikke minst hjelp til å velge klimasmart mat

Caroline Eikeland Sjølie
Senior Prosjektleder Marketing - Orkla Foods Norge

Vil du vite mer om dette prosjektet?
foto
Del denne casen: