• KUNDE: Norwegian Broker
  • CASE: Identitet
  • TAGS: Design, Kommunikasjon, Foto og film

OPPGAVEN:

Norwegian Broker er en forsikringsmegler med en tydelig merkekjerne: Norwegian Broker skal kort og godt være forsikringsmegleren som det er enklest å forholde seg til. Det store spørsmålet blir dermed: Hvordan skal vi framstå i kommunikasjonen?

LØSNINGEN:

Gjennom research og workshops med kunden ble den korte setningen ”Forsikring gjort enkelt” en ledestjerne i utarbeidelsen av kommunikasjonen.

I tillegg ble det i innsiktsarbeidet ganske klart at Norwegian Broker har et behov for å vise nye og gamle kunder hvem de er – hvilke verdier de representerer, hva de kan og hvordan de kan bistå med skreddersydde og kostnadseffektive forsikringsløsninger. Dermed var kommunikasjonskonseptet født: Meet the brokers!

Resultat:

Gjennom forklarende og særegne illustrasjoner, bruk av ”ekte bilder av ekte ansatte” og tydelige budskap, fremstår Norwegian Broker i dag med et helhetlig uttrykk i markedet. Kommunikasjonen er tatt ut hele veien, fra web og printkommunikasjon til presentasjonsmateriell og lokalene på Lysaker. Sånt legger kundene merke til!

Spørsmål om dette?
Kontakt Line:
foto
Del denne casen: