• KUNDE: Intersport
  • CASE: Merkevarestrategi implementering
  • TAGS: Strategi, Kommunikasjon

OPPGAVEN:

Fra strategi til handling er en utfordring for mange. Hvordan implementere strategien i kjeden? Metro Branding hjalp til med å visualisere strategien, sette tone of voice og konkretisere med eksempler. Formål: Skape forståelse hos alle medarbeidere for hva strategien betyr i praksis.

LØSNINGEN:

Vi utviklet merkevarehåndbok, corporate story, moodboards med tydelig tone of voice. Metro Branding visualiserte Intersport sine viktigste kategorier i butikk, på nett, i kundeavis og i Club Intersport. Vi skisserte også ut opplæringsmateriell for ansatte med utgangspunkt i ønsket posisjon.

RESULTATET

En retningsgivende redaksjonsplan for å bygge godt innhold basert på essensen ”din treningspartner”. En helhetlig brand book for alle i kjeden. Filmer med intervjuer av målgruppen ekstrem-mosjonister. Filmene ble vist på Intersport sitt kick off.

Spørsmål om dette?
Kontakt Cathrine:
foto
Del denne casen: