Vis vei med infografikk

Vi ser stadig behov for å gjøre budskapet tydeligere og lettere å fatte. Det løses enkelt med infografikk.

Vis vei med infografikk

Kompliserte fakta kan være vrient å oppfatte. For PostNord viser vi pakkens reise fra A til Å; tiden det tar, med tog eller bil, og hvor stort utslippet er. Enkelt forklart med infografikk.

Vil du kanskje også formidle flere faktaopplysninger på en gang? 

Men tekst alene kan bli tungt å fordøye for en travel mottaker på farta. Husk at du ofte har begrenset tid på deg til å få mottakeren din til å forstå. Blir det for vrient, går han videre, eller blar forbi. 

Skal du forklare en prosess, eller en fremgangsmetode? Du vil kanskje understreke en viktig målsetning? Visuelle og tydelige tegn er ofte løsningen, enten du skal overbevise en forsamling med en presentasjon, eller du skal skrive relevant for målgruppen din i kundemagasinet. Ikke minst på web, der det ofte er behov for å gi raske og intuitive beskrivelser av hva du leverer og hva du står for.

Vi ser stadig behov for å gjøre budskapet tydeligere og lettere å fatte. Derfor har vi i Metro Branding spesialisert oss på å fordmidle med infografikk, visuell kommunikasjon som brukes med omhu. Vær tydelig og bruk illustrasjoner som tilhører din visuelle profil. Det må være representativt for deg og ditt formål. Husk: En visuell grafikk vil danne grunnlaget for hvordan andre oppfatter deg og din merkevare. Forklar kun det viktigste!

I infografikken over ser du hvordan vi samlet det viktigste, i kundemagasinet Tempo for PostNord -  vi har vist vei, rett og slett. 

Her er også andre eksempler på hvordan infografikk forklarer essensen:

 

For Herøya Industripark, magasinet 100

 

For Metro Branding, en visuell presentasjon av oss.