Vær våken når kundene dine er på mobilen

Du må kjenne bevegelsesmønsteret til de du vil nå.

Vær våken når kundene dine er på mobilen

Visste du at 80 prosent av oss sjekker telefonen de første 15 minuttene etter vi har stått opp? Deretter sjekker vi telefonen vår i snitt 100 ganger hver dag!

Til sammen bruker vi mobilen tre timer hver dag. 52 prosent av tiden på mobil bruker vi i vårt app-univers – enten det er Facebook, Instagram, Twitter, LinkedIn, Pinterest eller andre apper som fenger oss. I appene forventer vi tilpasset innhold – for meg. Relevant og skreddersydd innhold som treffer meg akkurat når jeg er i modus for det.

Hvorfor er det da så mange markedsførere som ikke tar dette på alvor?
Det å skape godt innhold som er tilpasset målgruppen, til riktig tid og sted, i riktig kanal er en krevende, men viktig jobb. Du må kjenne bevegelsesmønsteret til de du vil nå.

Vær på rett sted til rett tid!
60 prosent av oss bruker to eller flere digitale enheter hver dag, og vi beveger oss mellom disse. Enten vi skal markedsføre sko eller en ny forsikringstjeneste, må vi være bevisste på hvor vi skal treffe brukerne, når, på hvilken måte – med et relevant budskap i forhold til den konteksten brukeren er i.

Tim Nilo i Facebook snakket om nettopp hvordan du sikrer deg fortjent oppmerksomhet da han var gjest på Social Media Days i februar, der vi i Metro Branding var hovedsponsor.

Les også: Rift om plassene på Metros merkevareseminar

Slik gjør du deg fortjent til brukernes oppmerksomhet:

  1. Bli god på timing! Vær på plass med godt innhold når kundene dine er på mobilen - og er i modus. Bli kjent med bevegelsesmønsteret til brukerne - les av trafikken i Google Analytics. Slik engasjerer du kundene dine når de er i modus
  2. Bli synlig når kundene dine googler. Bruk ordene som kundene dine kjenner - og gjenta dem!
    Les mer om: Få mer ut av markedsbudsjettet med god SEO
  3. Innby til lesning av godt innhold. Har du nyttige tips og godt innhold du vil at brukerne dine skal få øye på? Bruk en god presentasjonsform for innholdet ditt.
    Les mer om:  Gi innholdet en spennende presentasjon på Facebook
Relatert: