Lei av irriterende pop-ups? Det er Google også!

La meg surfe på nettsiden din i fred, og finne det jeg faktisk kom for å finne

Lei av irriterende pop-ups? Det er Google også!

Du har helt sikkert opplevd det. Du klikker deg inn på en nettside – og bang – midt i fleisen får du servert et påtrengende budskap – i en såkalt pop-up.

Nei, jeg vil ikke tilmelde meg nyhetsbrevet ditt. Nei, jeg vil ikke ha et gratis prøveabonnement. Nei, jeg vil ikke delta i en undersøkelse om hvordan nettsiden din fungerer, før jeg i det hele tatt har rukket å se på den. La meg surfe på nettsiden din i fred, og finne det jeg faktisk kom for å finne.

Forstyrrende markedsføring
Store, forstyrrende pop-ups som dekker hele leseflaten og som er knotete å lukke, spesielt på mobil, er ikke bra markedsføring. Å plage kundene er aldri bra.

Les også: Hvordan få økt synlighet i Google?

Google straffer nettsider med pop-ups
Det er ikke bare vi som er lei slike påtrengende budskap. Det er Google også, og fra 10. januar 2017 vil de straffe nettsider som benytter påtrengende pop-ups, ved å gjøre nettstedene mindre synlig i søkeresultatet. Det forteller Google på sin egen blogg.

Med andre ord; gode nyheter for kundene. 

Vi hjelper deg!
Er du blant dem som faktisk benytter slike pop-ups på din nettside? Da er det på høy tid å tenke smartere når det kommer til markedsføring. Vi i Metro Branding hjelper deg veldig gjerne med det!

Les mer:  Få mer ut av markedsbudsjettet med SEO.

Relatert: